4 Ağustos 2013 Pazar

erik suyu-pestili

küçük kentte yaşamanın en avantajlı yanı doğal ürünlere kolayca ulaşabilmek. gerçi ben bu konuda iki kere şanslıyım, sevgili kişisinin ailesi meyvecilikle geçiniyor ve envai çeşit meyve (iklimin müsade ettikleri elbette) kendi ürünümüz olarak bulunuyor. bu durumun kötü yanı ise iş hiç bitmiyor:(

geçen sene olgunlaşan can erikleri ile erik suyu yapmıştım, bu sene hem suyunu hem pestilini yaptım, gerçekten yaptım.

erikler

bu da başka bir cins
 bir kova erik ile yaptığım erik suyu, erikleri yıkadım büyükçe bir tencereye koydum ve tencereyi su ile doldurdum. erikler sanırım 10 kilo civarıydı.


 kaynamaya başladıktan sonra erikleri 15-20 dakika kaynattım


kaynatma işleminin sonunda böyle görünüyordu. sonra suyunu süzdüm 1 kg'lık kaplara bölüp dondurucuya koydum, 6 tane 1 kg'lık kapta erik suyu oldu, 1 kg kadarını da içmek için ayırdım. 


eriğin posasını ise süzgeçten ezerek geçirdim. bu aşamaya kadar şeker koymamıştım ancak pestile biraz şeker (göz kararı-ağız tadı) 1 kaşık nişasta ve 1 kaşık mısır unu ilave ettim ve tekrar kaynattım, koyulaşınca tepsilere döküp kuruttum. kuruduktan sonra kare kare kesip sulo yaptım. bozulmaması için buzdolabında saklıyorum. 


erik suyunun rengi orijinal, tatlı bir pembe-kırmızı renk. pestil ise turuncu-kahverengi arası. arkada görünen ise orkide ancak çiçekleri yok şimdi.

sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder