7 Eylül 2012 Cuma

annemin retina yırtılması ameliyatı,

son günler çok heyecanlı-üzücü ve zor geçti benim için. geçen hafta annemin göz kontrolü vardı. kendisi 30 küsür senedir insulin kullanan tip 1 şeker hastası ve yaklaşık 15 senedir göz dibi kanaması var. ancak bugüne kadar lazer tedavisi görmemişti, çünkü yediklerine çok dikkat eder ve şekerini ve tansiyonunu hep kontrolde tutar. kontrollerini de aksatmamaya çalışır (kabul ediyorum bazılarına benim zorumla gider). neyse işte annem göz konrolüne gittiğinde doktor retina yırtılması olduğunu ve acilen ameliyat olması gerektiğini söyledi. hemen apar topar kayseri acıbadem hastanesinde prof. dr. abdullah özkırış'a gittik. önce yaklaşık 10 yıldır var olan katarktı alalım sonra göz arkasını tamir edelim dedi. kataraktı önce alma nedeni göz arkasını rahat çalışmak içinmiş. yani annem geçen hafta cumartesi günü katarakt ameliyatı, pazartesi günü ise retina dekolmanı ameliyatı oldu.

katarakt ameliyatı son derece kısa süren bir ameliyat, yaklaşık 5 en fazla 10 dakikada bitiyor ve sonrasında dikkat edilecek tek şey yavaş olmak, öne eğilmemek ve göz damlalarını ihmal etmemek. gözde fazla şişlik olmuyor. ilk gün bandajlı ikinci gün sabah göz açılıyor.annemin söylediğine göre görüntü ertesi gün tamamen netmiş.

retina dekolmanı ameliyatı ise en zor göz ameliyatlarından biri imiş, yaklaşık 45-60 dakika sürüyor. bandaj yine ertesi gün çıkarılıyor ancak 24 saat süresince yatmak, hareket etmek yasak. sadece karşıya bakmaya izin veriliyor. biri antibiyotikli birisi göz kurumasını önleyecek iki damla kullanılıyor. annemin ameliyatı açık ameliyattı ve iyileşmeye çalışıyor. pazartesiden beri koltukta uyuyor, ayağının altına puf koyuyoruz ancak sırtı ve beli tutuldu ve ağrılar olmaya başladı. ilk gün sadece karşıya bakıyordu, şimdi biraz daha normal bakıyor.  gözünü açamıyor ve ışığın aşırı derecede rahatsız ettiğini söylüyor. öne eğilmek, herhangi bir şey kaldırmak, yemek pişirmek önerilmiyor, gözü ilk gün aşırı şişmişti, şişlikler yavaş yavaş iniyor, dün sadece kirpik diplerinde kalmıştı. bu ameliyat gerçekten zor, gözüne retinaya baskı yapması amacıyla silikon konuldu ve bu silikon nedeniyle görmesi henüz düzelmedi, ilk iki gün görmediğini şimdi ise her şeyi bulanık gördüğünü yanları ise hala göremediğini söylüyor. silikon üç ay sonra çıkarılacak. evde sıklıkla birbirimiz rahatlatmak amacıyla anne bu kaç-beş espirisi yapıyoruz ama ne babam ne annem ne de ben rahatız.

bu arada bu sıkıntılar nedeniyle bende strese bağlı kaşıntılar oluştu. bütün vücudum kaşınıyor, emzirdiğim için ilaç kullanamıyorum, sadece kaşıntı jeli ile idare etmeye çalışıyorum. her yerim kırmızı kabarcıklarla doldu.

benim sevilmeye ihtiyacım var bugünlerde:(

2 yorum:

  1. ameliyat sonrası görme durumunu çok merak ettim açıkçası riskli bir ameliyat sonuçta,bizde böyle bir durum sonrası görme olasılığı yok denildi gerçekten yanıtını merak ediyorum selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ameliyat sonrası görme geri kazanıolmıyor ne yaık ki, görme kaybedildiği ölçüde kalıyor. annemin diğer sağlık sorunlarına da bağlı olarak %25-35 arası görme oranı var sol gözünde. aylık takip ve zaman zaman göze uygulanan iğne tedavisiyle bu düzeyde tutuluyor görme, takip olmaz ise göz tamamen kapanıyormuş. Size de çok geçmiş olsun.

      Sil