9 Ocak 2015 Cuma

neden zayıflayamıyorum?

diyet yapıyorum, her daim yediklerime dikkat ediyorum, spor da yapıyorum ama neden zayıflayamıyorum? kafamı meşgul edip duran bu soruya cevap ararken mahmure'de neden zayıflayamadığıma dair listeler gördüm. yav maddelerin yarısından çoğu benim için yazılmış. şimdi bunları madde madde değiştirmek için uğraşacağım. 
  1. kendi çapında yapmak- ileri gitmemek yani diyetin ve sporun hakkını vermemek
  2. çok sık tartılmak
  3. bir lokmacık derken hepsini yeyip bitirmek
  4. aman neyse diyet bozuldu zaten deyip yemeye devam etmek
  5. spor yapmayı ertelemek
  6. konuşmaların hep yemekle ilgili olması
  7. boş vakitlerde yemekle ilgilenmek
  8. diyeti bozduğunu kabullenip haddinden fazla yemek
  9. battı balık yan gider demek
  10. plansız olup menü planlamamak
  11. doymaya rağmen yemeğe devam etmek
  12. yeterince su içmemek
  13. özel zamanları yemekle ödüllendirmek
  14. karamsar olmak
  15. hızlı yemek
  16. evde kek kurabiye bulundurmak, şekerleme çikolataların göz önünde olması
  17. açılan paketi, tabaktaki yemeği bitirmek, porsiyon kontrolü sağlamamak
  18. çok bol ve rahat kıyafetler giyerek beden imajından kaçmak
  19. kendini şişman olarak kabul edip iyiye ulaşma konusunda inançsız olmak
  20. tv-bilgisayar karşısında yemek
  21. çok fazla vakti tv-bilgisayar karşısında geçirmek
  22. yemek pişirirken veya sofra kurarken tadım yapmak
  23. her günü tam anlamıyla yaşamamak-dolayısıyla duygusal açlık yaşamak
  24. sporu zorunluluk olarak görmek
işte böyle bundan sonra her bir medde için çalışacağım, ilk hedefim su içmeyi başarmak. fark ettim ki günde bir bardak bile su içmeden kahve-çay ikilisiyle su ihtiyacımı karşılamaya çalışıyorum. bugün özel olarak dikkat etmeye çalıştım ve yarım litre kadar su içtim. oysa günlük ihtiyacım 2.5 litre. bakalım bu hafta özel çaba göstereceğim. 

sevgiyle :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder