2 Ocak 2015 Cuma

zencefilli tarçınlı yeni yıl kurabiyesi

bu sene yılbaşında bizim için değişik ama aslında geleneksel bir kurabiye yapmak istedim. internette epey bir tarif okuduktan sonra  bu kurabiyeleri gördüm. sanırım asıl tarif portakal ağacında ama ben kabartma tozu da ekledim ve kalıpla şekillendirdim.

malzemeler:
1 yumurta
8 kaşık pekmez
3 kaşık şeker
125 gr tereyağ
2 çay kaşığı zencefil
2 çay kaşığı tarçın
1 pk vanilya
1/2 pk kabartma tozu
15 kaşık kadar un

önce şeker ve yumuşak tereyağını mikserle krem kıvamına gelene kadar çırptım. sonra pekmezi ve yumurtayı ekledim ve çırpmaya devam ettim. sonra kuru malzemeleri ekledim ve hamur yaptım. merdaneyle açıp kalıpla kestim. 150 derecede 20 dk pişirdim. kurabiyeleri fırın soğukken koydum. böylece serin fırında piştiler. kızlarda üstlerini zevkle süslediler. süslerken yarısını yediler. hatta küçük börtü hepsini ısırıp ısırıp bırakmış. hepsine kalite kontrol yapmış yani :).

kurabiyeler ağızda dağılmadı ama lezzetliydi, şekeri az pekmezi bol tadı yerinde yeni yıl kurabiyeleri. fotoğrafı süslenmeden çekmiştim, kızlarımın muhteşem süsleri yok ne yazık ki.


sevgiyle ve afiyetle :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder