24 Ağustos 2012 Cuma

annelerin sütü üzerine,

bugünlerde herkes kafayı benim sütümle ve yetip yetmemesiyle bozmuş durumda. ben de bunu söyleyen herkese hırlama modundayım doğal olarak. bizim börtü ayda 1 kilo alıyor ve hala görümcem, kayınvalidem, kayınvalidemin komşusu, sevgili kişisinin teyzesi ve onların etkisinde kalan sevgili kişisi sütümün yetmediğini iddia edebiliyor. kesinlikle anlamıyorum bu durumu. bir anne sütünün az olduğunu, yetip yetmediğini gayet iyi bilir ama bunu çevredeki insanlara anlatmak mümkün değil. neymiş efendim sürekli emmek istiyormuş. halbuki bebek emme duygusunu tatmin için, karnı ağrıdığı için, rahatlama amacıyla ve hatta uyumak için emmek ister. sütün mü yetmiyor diyenlere süt fışkırtmak istiyorum. zaten sevgili kişisine al sen emzir o zaman diyerek hırlaşma tavrımı tepe noktasına taşıdım. bakalım bu tepkiden sonra neler olacak.


neyse süt artırmak için kendi uyguladığım yöntemleri paylaşayım bari:

  • çok çok su içmek (hergün en az 5 litre): su içtikçe süt üretimi artıyor. 
  • hurma: günde 2-3 taneyi geçmemeye çalışıyorum. çok tatlı bir meyve, fazlası kilo almaya neden olmasın.
  • bir avuç badem veya fındık veya ceviz: badem ve fındık kavrulmamış olmalı, fazlası yine zarar
  • 4-6 porsiyon et ürünü: protein açığı oluşmaması için
  • en az 3 porsiyon süt ürünü: süt ve yoğurt. ben yoğurdu daha çok sevdiğim için her öğünde 1 kase yoğurt yiyorum, sabah kahvaltısında ise 1 bardak süt
  • 10-12 porsiyon karbonhidrat: yani 10-12 dilim ekmek veya dengi kadar pilav-patates
  • bolca yeşillik, özellikle semizotu
burada en önemli olan şey su içmek ve protein alımını azaltmamak. emzirme döneminde kilo almaya gerek yok. dolayısıyla tatlı yemek gereksiz. ancak çok canım istediğinde haftada bir kezi geçmemek koşuluyla tatlı yiyorum. dondurmaya hayır diyemiyorum.

işte sorunda buradan çıkıyor, dengeli bir beslenme planıyla hem süt azalmadan emzirebilirim hem de kilo verebilirim. zaten yukarıda bahsettiğim yeme düzeni böcüğü emzirdiğim dönemde bir diyetisyen tarafından hazırlandı ve bana sütüm hiç azalmadan hatta fazlalaşarak  17 kilo verdirmişti (böcüğü 18 ay emzirdim, sonra kendi isteğimizle bıraktık). ama bunu insanlara anlatmak mümkün olmuyor, olamıyor. tatlı yemediğin için sütün olmayacak diyebiliyorlar rahatlıkla, bebek emmek istiyor sütün mü yok diyebiliyorlar. üstelik sütün azalmasında en büyük etkenlerden biri annenin üzülmesidir. anne mutlu ise süt yeterlidir.

emzirmenin püf noktası ise bebeği çok sevmek, öpmek, koklamak, bebek hakkında düşünmek. duygusal olarak emzirmeye odaklanmak ve bebeğin sevgisini hissetmek. sütü en çok arttıranlar yukarıda yazdıklarım (tabi ki bana göre).

bebeklerin üşümesi üzerine olan öfke patlamasını ise bir başka paylaşıma saklıyorum.

sevgiyle:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder