6 Ağustos 2012 Pazartesi

karnıyarık

sevgilimin en sevdiği yemek karnıyarık, eh bende patlıcanlı yemekleri çok severim. o yüzden çeşitli patlıcan yemekleri özellikle karnıyarık sık sık yaptığım yemeklerdir.

karnıyarık kızartılarak yapıldığı için çekinerek yapardım eskiden, ancak şimdilerde yeni bir yöntem keşfettim. kızartacağım malzemeleri (patlıcan, biber, patates, kabak) önce mikrodalga fırında 3-5 dk pişiriyorum, sonra da az yağla tavada kızartıyorum. böylece gerçekten çok az yağ ile kızartma yapmış oluyorum.

karnıyarığı hafta sonunda yaptım ancak, haftasonunu sevgilimle geçirmek istediğim için internette, bilgisyarda herhangi bir iş yapmıyorum.nette çok takıldığımız için herkesin kendi kutusunun içinde olduğu paralel yaşamlar kurduğumuzu fark ettik. bu nedenle börtü-böcükten fırsat bulup birbirimizle ilgilenmek adına en azından aynı kutuyla (tv ya da bilgisayar) birlikte ilgilenme kararı aldık. yani sevgili kişisi evdeyken günlükle ilgilenmiyorum.


karnıyarığı yaparken patlıcanları kızarttıktan sonra içini çatalla açıyorum ve patlıcanı kabuğunun içinde biraz didikliyorum içine böylece patlıcan tam olarak eziliyor. sonra kıymayı koyuyorum. üzerini minik doğranmış domates, salça, karabiber, kimyon az su eklediğim sosla süslüyorum. tabi ki her bir karnıyarığın üzerine bir biber koyuyorum ve 180 dereceye ısınmış fırında 20-25 dk pişiriyorum. sonra yanında pirinç pilavı ve cacıkla birlikte afiyetle yiyoruz.

sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder