15 Ağustos 2012 Çarşamba

cacıklı arap köftesi,

bu köftenin tarifini  burada görmüştüm. bu türden yoğurtlu yemekleri ve bulgur köftelerini çok sevdiğimiz için hemen denedim. ama pişirmesi ancak bugüne kısmetmiş. yuvalama, sulu köfte, ekşili köfte gibi köfteleri ve mantıyı tepsiye döküyorum, dondurduktan sonra poşetlere alıp dondurucuda bu şekilde saklıyorum. daha sonra ise yarım saatte hazırlanan yemekler olarak kullanması kolay oluyor.

aynı anda et, yoğurt ve bulgur içerdiğinden dengeli bir öğün hazırlamak için oldukça güzel bir alternatif cacıklı arap köftesi yapılışı ise sulu (topalak) köfteye benziyor.
malzeme:
750 gr yağsız kıyma
750 gr bulgur
1 tane soğan
tuz, karabiber, kırmızı biber, kimyon, az salça (sadece biber salçası olursa daha iyi olur)
köfteyi yoğurmak için su
cacık için yoğurt ve 1 bağ semizotu

bulgur ve eti tartarak tam aynı ölçüde kullandım. yumurta veya un koymadım. yukarıdaki malzemeyi iyice yoğurdum. yoğurma işinde kıyma makinesini kullandım (kollarım çok ağrıyor yoksa). köfte hamuru topalak  köfte kıvamını alınca fındıktan daha iri olacak şekilde yuvarladım. yukarıdaki malzemeden 3 yemeğe yetecek kadar köfte çıktı.


köfteleri 15 dakika buharda pişirdim. bu türden köftelerin buharda piştiğinde daha lezzetli olduğuna inanıyorum. bir de köftenin hamurunda yumurta-un gibi yapıştırıcı besinler olmadığı için suda haşlandığında dağılma ihtimali yüksek. köfteler piştikten sonra tavada az yağ ve pul biber ile çevirdim. 
cacık içinse maydanoz yerine semizotu kullandım. sarımsaklı-semizotlu cacığın üzerine ılınan köfteleri koydum. afiyetle yedik.

semizotunu yıkarken suya dökülen tohumları yıkama suyu ile birlikte büyükçe bir saksıya döküyorum. böylece salata ve cacıkta kullanmak için semizotu hep oluyor. zaten oldukça hızlı büyüyen bir bitki, ama yemek yapacak kadar çok olmuyor:( 

sevgiyle:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder