23 Nisan 2012 Pazartesi

23 Nisan'a özel ıspanaklı çakma kol böreği

bugün sabah erkenden kalktım ve büyük böcük için çok sevdiği ıspanaklı börekten ve gözlemeler yaptım. aslına bakarsanız ne kadar anlatırsam anlatayım kızım bugünün neden bu kadar önemli olduğunu anlayamıyor henüz, çünkü kafasında bu kavramlar yerleşmedi. ama ben yine de ısrarla anlatmaya devam edeceğim, 23 Nisan çocuk bayramının çocuklara armağan edilişinin ülkemizin özgür, bağımsız bir ülke olduğunun ilan edilmesi ve bunun her yıl daha da büyük bir çoşkuyla kutlanması gerektiğini. evet hepimizin 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramımız kutlu olsun, egemenliğimizin 92, yılı kutlu olsun.

ben küçükken babam beni her sene muhakkak bayram kutlamalarını izlemeye götürürdü ve orada bana uçan balon alırdı. hatta çocukluğumun en güzel resmidir, bileğimde bağlı uçan balon, babam ve ben. bu sene bizim böcüğü götürdü, sabah erkenden kalktılar, hazırlandılar ve kutlamaları izlemeye gittiler. heyecanla bekliyorum bakalım neler anlatacak benim tatlı kızım.


Babam ve ben, uçan balonum babamın arkasına saklanmış, elimde simit. biz çocukken daha mı çoşkulu olurdu kutlamalar yoksa biz mi yitirdik heyecanımızı bilmiyorum. bugün kızım gelince onun fotoğrafını da çekeceğim.

bende kızım heyecan duysun diye erkenden kalktım ve onun için ıspanaklı kol böreği ve gözlemeler yaptım tabi ki yufkadan.

benim kullandığım tepsi için 4 yufka yetti. yufkaları yarım ay şeklinde ikiye kestim ve içlerine yağ- süt- yumurta karışımını az az sürdüm. yarım ayın alt ucuna şerit şeklinde hazır ıspanaklı içi koydum ve sardım. tepsim dikdörtgen olduğu için yuvarlak dizemedim böreklerimi. kalan yağ-yumurta-süt karışımından üzerine sürdüm. 180 derecede pişirdim. bu şekilde dört yufkadan 8 kol sardım. tepsiye kolları çok sık dizmedim ki araları hamur gibi olmasın diye. 

eh elde kaldı 2 yufka onları da tavada gözleme pişirdim. gözlemenin içine yine yağ-süt-yumurta karışımından sürdüm, teflon tavada yağsız pişirdim. kızçem (bu laf elveda rumeli dizisinden yadigar kaldı) afiyetle yedi.


sevgiyle:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder