12 Nisan 2012 Perşembe

kağıtta tahinli kek

bugün rapor bitti, işe başladım bugün. aslında son üç aydır çalışamama nedenim hep altta yatan enfeksiyonlarmış, bugün daha verimli çalışabilince bunu anladım.

sabah giyindim, büyük böcüğe hadi gidiyoruz dedim, yani beni sen mi götürüceksin kreşe, dedem gelmeyecek mi, iyileştin mi artık? gibi sorularını peşpeşe sıraladı. meğerse çok üzülüyormuş ama anlatamıyormuş. akşam üzeri gelirken eve gidince kek yapalım mı? dedim, havalara uçtu sevinçten. eve gelince ben üzerimi değişip elimi yıkayana kadar uyumuş, ben de çok sevdiği kağıtta kekini yaptım. sanırım yemesi kolay geliyor o yüzden bu kadar çok seviyor.

gelelim tarifimize. hemen herşeyi ölçü ile yapan ben keki rastgele ölçülerle yapıyorum, kıvamı kendiliğinden oluyor işte, ama yine de ölçü vermeye çalışacağım.
1 su bardağı kadar tahin
1 su bardağı kadar süt
3 yumurta
1 su bardağından biraz fazla toz şeker
2.5 su bardağı kadar un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
0.5 su bardağı kadar çekilmiş ceviz

ben tahini çok sevdiğim için bu tarifi uydurmuştum bir zamanlar. tarifte yağ yok, çünkü tahin var. ayrıca keke sütün kaymaklı yerini koymayı tercih ediyorum, hem yağ içeriğini karşılıyor hem de ziyan olmamış oluyor. bu da çok sevdiğim bir ablamdan daha üniversitedeyken kaptığım bir ipucu. şekerini ise normal kekten biraz fazla koyuyorum, tahin o tadı kaldırıyor.

keki yaparken, süt, yumurta, tahin ve şekeri hep birlikte çırpıyorum. sonra un-kabartma tozu-vanilya-ceviz karışımını ekleyip, kağıda koyduğum için normal kek hamurundan birazcık daha kıvamlı bir kek çırpıyorum. sonra bu hamuru her bir kağıda 1.5 çorba kaşığı olacak şekilde paylaştırıp, 180 derecede yaklaşık yarım saat pişiriyorum. ve işte kağıtta tahinli kek


resim pek kaliteli olmadı, yanmış gibi görünüyor. ama gerçekte rengi daha açık.

sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder