8 Nisan 2012 Pazar

Portakallı-damla çikolatalı kurabiye

aşçı tuba ve yamak elanur'dan sevgiyle yapılmış uydurma kurabiye. bu sabah kızımla birlikte portakallı ve damla çikolatalı kurabiye yaptık. küçük hanım yardım ettiği için çok mutluydu, bende kızım bana daha çok yardım edebildiği için. güzel bir sabah geçirdik sonuçta. gelelim yaptığımız kurabiyeye

önce malzemeler:
2 yumurta (benim yumurtalarım küçüktü, büyük yumurta olursa bir tane de konulabilir)
1 portakal (küçük küçük doğranacak, orta boy)
150 gram tereyağ (margarin kullanmıyorum ben)
yarım bardak toz şeker
2 avuç damla çikolata
1 paket kabartma tozu ve vanilya
aldığı kadar un

bu malzemelerin hepsi ile normal kurabiye hamuru yaptık, yuvarlayıp, 150 derece fırına sürdük, biraz pişince 180 dereceye çıkardım fırını ama 3 dakika daha erken çıkarsam olurmuş, kurabiyeleri fırından çıkarır çıkarmaz soğutma teli üzerine aldım. yumuşak fakat fazla pembeleşmiş kurabiyelerimiz işte burada.


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder