7 Nisan 2012 Cumartesi

Yeşil Bebek Hırkası

günaydın, iki gündür duvar sildirip, perde yıkamaktan hiç bir şeye zaman bulamadım. dün annemin yeni vestiyeri takıldı, biraz da onun yanına gittim.

bugün hafta başında bahsettiğim bebek hırkasının resimlerini çekebildim nihayet. bizim böcük poko izliyor, sevgilim ise uyanmadı hala. bende evin bu sakinliğinden faydalanıyorum şimdi.

gelelim hırkaya. küçücük ancak 6-7 ay giyilebilecek bir hırka. kuzenimizi bebeği için. nako baby'nin yeşil üzerine mor ve açık-koyu yeşil noktacıkları olan bir ipini kullandım. böcük kağıdını kaybettiği için numarasını bilmiyorum. bir çileden biraz fazla gitti, geriye kalan ipi de yine bir bebek yeleği yapayım dedim bende.


gelelim hırkanın yapılışına. 88 ilmek atarak başladım ve 15 sıra haroşo ördüm. 15 sıradan sonra ön-kol ve arka kısım ilmeklerini ayırdım. önler için 21 ilmek, kollar için 9 ilmek geri kalanı da arka için olmuş oldu. her iki tarafında ilk 10 ilmeğini haroşo bıraktım, kalanını ise tamamen düz örgü ile ördüm. ilmek sırası şöyle oldu yani: 10 haroşo- 11 düz- bir dola- 2 düz- 1 dola- 9 düz ilmek- 1 dola-2 düz-1 dola-20 düz-1 dola- 2 düz- 1 dola- 9 düz- 1 dola-2 düz- 1 dola- 11 düz- 10 haroşo. okurken karışık gibi geliyor ama aslında çok kolay.  aralardaki dolamalar ilmek artışlarını, aralarındaki düzler ise roba direklerini oluşturacak. 20 sıra ajur yaptıktan sonra yani toplam ilmek sayımız 168'e ulaştıktan sonra (80 ilmek artıyor yani). kolları ayırdım. önden roba direğinin birinci ilmeğine kadar ördükten sonra kolu bir ipe taktım. sonra şişe 8 ilmek attım ve sırt ilmeklerinden örmeye devam ettim. diğer kolu da ayırdıktan sonra önleri örmeye devam ettim ve bu şekilde yaklaşık bir karış olana kadar ördüm. 5 sıra haroşo yaparak bitirdim. kol altlarına 8 ilmek başlamamın nedeni kol evinin biraz genişlemesi ve sıkmaması için. aynı şekilde kollara da her iki yandan 4 ilmek başladım, toplamda 8 oldu. kollarını özellikle biraz kısa yaptım, çünkü bebekler ellerini ağızlarına götürdüklerinde hırkanın kolunu yemesinler:)

örerken yorulmamıştım, yazarken yoruldum. daha sonra ilik açmayı da anlatırım (bende yeni öğrendim).

sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder