20 Nisan 2012 Cuma

evde ekmek denemesi 2

geçen haftadan kalan maya ile yeniden ekmek yaptım. bu sefer biraz daha iyi oldu.


kalan mayanın hepsini kullandım, bir bardaktan biraz fazla idi. bir bardak süt, 1.5 çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı hazır maya ve 6 kahve fincanı un ile hamuru yaptım. oldukça yumuşak ve yapışkan bir hamur oldu. sonra bunu 5 saat kadar mayalandırdım. mayalandırırken hamur kabını sofra bezine sardım, böylece mayanın üşümesini engellemiş oldum. mayalanma süresi bitince tepsiye 1 fincan kadar un döktüm ve hamuru tepside şekillendirdim. sonra yaklaşık 45 dakika kadar bu şekilde mayalandırdım. ekmeğimi önce 200 derecede 10 dakika sonra 180 derecede 30 dakika pişirdim. oldukça güzel oldu. ancak fırından ilk çıktığında sanki hamursu gibiydi, soğuyunca iyi oldu. 


sanırım üçüncü seferde daha iyi olacak. sevgilim hala biraz tuzsuz olduğunu ama pasta formundan kurtulduğunu söyledi. bakalım bir sonraki nasıl olacak. gerçi sevgilim attığım taşın ürküttüğüm kurbağaya değip değmediğini merak ediyormuş ama ben yine de memnunum en azından temiz ve fazla maya ile ya da katkı maddeleri ile şişirilmiş değil. tam buğday unu alıp bir de aynı ekmeği onunla denemek istiyorum. malum beyaz unun tüm besleyici değerleri yapılırken yok olmuş oluyor. 

sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder