13 Nisan 2012 Cuma

bir sezeryan hikayesi

merhaba, bugün beni çok rahatsız eden bir şeyi anlatmak istiyorum. bir nedenle sezeryan yapmak zorunda kalmış ya da bunu tercih etmiş annelere yapılan haksızlık, hatta bir çok sitede karşılaştığım üzere düşmanlık.

son günlerde hamileliğin sonuna yaklaşıyor olmanın da heyecanıyla pek çok anne ağgünlüğü okuyorum. bu esnada karşılaştığım yorumlar ve yazılar sezeryan yapmış annelerin ne kadar büyük hata yaptıkları, ah normal doğumun ne kadar sağlıklı olduğu, ve hatta neredeyse sezeryanla doğum yapmış annelerin anneliklerinin tam olmadığı yönünde olunca çok sinirlendim ya da daha doğrusu üzüldüm. tıbbı ya da korku (ki bu da tıbbi bir gerekçe bana göre, anne ne kadar gergin olursa bebeğin de o kadar gergin olacağını biliyoruz sonuçta) hangi nedene dayanırsa dayansın kimsenin bir başkasının anneliğini sorgulamaya hakkı yok.

ben büyük böcüğümü 39 hafta 5 günlük hamileyken, bebeğin iri olması ve kanala girmemesi nedeniyle doktorumun tavsiyesiyle sezeryanla doğurdum. doktorum istersen bir hafta daha bekleyebiliriz ancak doğurman zor görünüyor suni sancı ile seni ve bebeği sıkıntıya sokmak istemiyorum dediğinde 3 gün düşündüğümü hatırlıyorum. sonra yine de beş gün daha bekledik ve kızım doğmayınca sezeryan ile doğum yaptım doğumda spinal blok yapıldı ve doktorum kızımı karnımdan çıktığı anda kordonunu kesmeden bana verdi, sonra çocuk doktoru aldı ve hemen sarıp sarmaladılar ve tekrar bana verdiler, bir dakika kadar sonra onu aldılar ve beni de ayılma ünitesine götürdüler. uyuşukluğum azalınca odamıza geçtik ve hemen bir hemşire gelip emzirmeme yardımcı oldu, sütüm de hemen geldi, başlangıçta azdı tabi ama yetmeyecek kadar az da olmadı. doğumu saat 15,15'de yaptım ve ertesi gün sabah yaramın üzerini açtılar ve şansımdan belki de hızla iyileşti. bir hafta sonra yaram ciddi anlamda kapanmış, ağrılarım geçmişti.

ben kendi adıma sezeryan ile ilgili bir sıkıntı yaşamadım. hatta  kızım 5 yaşında ve ben sadece 3 kez antibiyotik kullandım (bilimsel olarak ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum, ama sezeryan ile doğan çocukların daha çok hastalandıklarına inanmıyorum bu yüzden). yılda bir kezden fazla hastalanmadı henüz. doğumundan sonra yaşadığımız tek problem, odamızın çok sıcak olması nedeniyle ateşlenmesiydi (hala sıcağı sevmez ve hastalıkları hep yazın olur).

bütün bunları şunun için anlatıyorum sezeryan ya da normal sonuçta doğurduğunuz o çocuk sizin çocuğunuz ve onun annesi dolayısıyla onun için en doğrusunu yapmak isteyen sizsiniz. kimsenin doğum şekli nedeniyle kimseyi suçlamasına ve düşmanlık göstermesine gerek yok. ayrıca normal doğumlarda da pek çok sorunla karşılaşan anne ve çocuklara, hatta sakat kalanlara ne diyeceğiz.

sezeryanla doğum yapmak eksiklik değildir.
neyse içimi döktüm rahatladım.
sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder