24 Nisan 2012 Salı

evde ekmek yapımı deneme no:3

evet bugün üçüncü kez ekmek yapmayı denedim, yine biraz başarılı biraz başarısız bir ekmek yaptım. bu sefer kepekli un aldım ve onu kullandım. ekmeğin rengi değişik, tadı güzel oldu.

maya için 1 su bardağı unla bir çay kaşığı hazır mayayı karıştırdım ve bir bardak su ile bulamaç yaptım. bu mayayı 12 saat beklettikten sonra üzerine 2 su bardağı kepekli un, 1 bardak süt ve 2 çay kaşığına yakın hazır mayayı ve 1 çay kaşığı tuzu koydum ve güzelce karıştırdım. kekten kıvamlı ancak yine de yumuşak bir hamur elde ettim. hamurumu akşam 12 de yaptım ve sabah 7 de kalkıp bir avuç kadar unla tepside şekillendirdim. sonra saat 8 'e kadar bu şekilde tekrar mayalandırdım ve yaklaşık 35 dakika pişirdim (önce 10 dakika 200 derecede, sonra 25 dakika 180 derecede). fırından çıkarınca üstüne temiz bir bez örtüp 5 dakika dinlendirdim. ancak bu dinlenme süresi yetmedi çünkü içi yine hamursu gibiydi, ancak soğuduğunda kesinlikle öyle olmuyor.

bir de şöyle bir problem var ki uzun bir ekmek yapınca çok kabuklu oluyor, yuvarlak ekmeğin de içi iyi pişmiyor. bu dengeyi tam olarak kuramadım henüz. gerçi yaptığım ekmeğin yarıdan fazlası sabah kahvaltıda yendi.


ekmek macerası devam edecek.
sevgiyle:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder