18 Eylül 2012 Salı

hayırlı olsun sofrası ve mercimekli köfte,

börtücüğüm hafta sonunda misafir ağırladı. sevgilimin halası ve kuzenleri bize hayırlı olsun ziyaretine geldiler. bende onlar için mercimekli köfte, yuvarlak poğaça, kandil simiti simidi, kelebek olacakken olamayan kurabiye ve tiramisu yaptım.



mercimekli köfte için kişi başı 1 avuç kırmızı mercimek koyuyorum ve iyice pişip kendinden geçip püre haline gelene kadar haşlıyorum. sonra mercimeğin üzerine kalın ve ince bulgur karışımı koyuyorum ve yarım saat kadar dinlendiriyorum. bu arada bir tane orta boy soğanı bol miktarda yağ ve orta miktarda salça ile kavuruyorum. mercimek-bulgur karışımına tuz-karabiber-kimyon ve kavurduğum soğanı koyup yoğuruyorum. sonra köfteyi tek seferde şekillendirip bırakıyorum. teyzeciğim köfteyi iki kere sıkarsak "dul etmeyin köfteyi" diye kızardı. alışkanlık olmuş köfte tek seferde sıkılır.


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder