3 Mart 2013 Pazar

dilimli şal,


bu modeli yeni aldığım nako örgü dergisinde gördüm. daha doğrusu derginin kapağında görüp çok beğenince dergiyi aldım ve kendim için yaptım. dergi cidden çok iyi, pek çok güzel model var hatta şu sıra babam için yelek yapıyorum.

bu şalın yapılışını tarif edemiyorum, onun yerine dergideki anlatımın fotoğrafını koyuyorum. oldukça zor geldi bana yapması, modeli öğrenene kadar bayağı uğraştım, ama uğraştığıma deydi. küçük bir tavsiye model 315 ilmek ile başlanınca çok uzun oluyor, her bir dilim için 15 ilmek gerekiyor. buradan hesaplanıp daha küçük yapılabilir. bittiğinde üçgen oluyor, her sırada bir dilim azalıyor ve geri dönüş tekniğiyle örülüyor, yani modelin içinde hiç kesme ve arttırma yok, sadece başlarda kesiliyor.


ip ebruli ve dilimler ördükçe böyle renkli geliyor. yapması bir kez anlayınca kolay ancak tarif etmesi zor.


bulanık çıktı, düzgün bir foto olmadı, yapılışı burada anlatılıyor. 4 çile ip gitti, daha küçük yapılırsa üç çile yetebilir. 

sevgiyle:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder