12 Eylül 2012 Çarşamba

niğde usulü tarhana,

yoğurtlu tarhanayı çok severim. ben küçükken annem yoğurdu bir kaç gün ekşitir ve tarhanayı öyle yapardı. dolayısıyla bende öğrendiğim şekilde ekşi yoğurtla yaparım tarhanayı, ancak kayınvalidem farklı yapıyor ve sevgili kişisi annesinin yaptığı gibi istiyor. bu sene kayınvalideme beraber yapalım dedim sevgili kişisinin istediği gibi yapmayı öğrenmek için. fakat annemin ameliyatı araya girince ben gidip nasıl yapıldığını öğrenemedim. kayınvalidem sağ olsun yapıp yollamış.


niğde'de tarhanayı büyük çekilmiş aşlık adı verilen buğday ve yoğurdu herani adı verilen bakır kazanlarda pişirerek yapıyorlar bildiğim kadarıyla. aslında koyuca yoğurtlu çorba oluyor. bir gece bekleyince buğday suyu çekiyor ve katılaşıyor. bu tarhananın kurutulmamış hali tereyağ ile kavrulunca harika bir kahvaltılık olarak tüketilebiliyor. ben zaten çorbasından çok kahvaltıda kavrulmuş halini seviyorum. tarhana çorbası için antep (maraş) tarhanasından şaşmam. 
bu sene yardıma gitmedim ama seneye yapılışını tüm detaylarıyla ve fotağraflarıyla saklayacağım. yapılan tarhanayı da kış boyunca kahvaltılara hazırlamak üzere poşetleyip derin dondurucuya kaldırdım.


sevgiyle:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder