27 Mart 2012 Salı

Annemin Battaniyesi,

Annem evde kalan, bozulmuş, artık ve çöp olarak görülen ipleri atmaz, saklar hep. ama bir süre sonra bu ipler sepetler dolusu olur. bir yandan da ördüğümüz ve giydiklerimiz eskidikçe ve tüylendikçe bunu sökelim demeye başlar. bu artık ya da kullanılmış ipleri bazen kilim dokutur, bazen de böyle tekrar örerek değerlendirir. yaklaşık bir ay önce benim eskiyen kazaklarımı söktü ve bir sepet dolusu ip çıkardı kendine. sonra oturdu bu kocaman battaniyeyi ördü. motiflerle uğraşmayı sevmediği için çizgi çizgi örücem dediğinde ben bari çizgileri incelt-kalınlaştır, hareketli olsun en azından dedim.eh öyle de oldu. ince ipleri iki kat yaptı, bir ay uğraştı ve bu güzel battaniyeyi ördü. hatta o kadar çok ip birikmiş ki bu boyutta en az bir battaniye daha çıkar.



Anneciğim iki küçük diz battaniyesi daha yapmaya karar verdi elde kalan ipleri. bu battaniyeyi örerken ise iki dolgu-iki zincir yaptı her sırada. hanım dilendi bey beğendi modeli yani.annem dilendi biz beğendik:)siyah rengi tek sıra, diğer renkleri sırasıyla 3-2-1-2-3 sıra olarak uyguladı. çok şık ve kocaman bir battaniye oldu. battaniye 160 cm'e 200 cm boyutlarında. 

Bugün www.pasaj.com'da motifli bir battaniyenin 300 TL'ye (hakkıdır pek tabi ki) satışa çıkarıldığını görünce babama dedim ver battaniyenin parasını:). hatta düşünmedim değil, sırf kendimizi oyalamak için yaptığımız işlerin bir kısmını satışa çıkarsak annemle, parasını da ihtiyacı olan öğrencilere filan versek, bir nevi internet kermesi yani, güzel olmaz mı?

sevgiyle:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder