8 Nisan 2013 Pazartesi

bebeğin 9. ayı

kızçem tamı tamına 9 aylık oldu, gayet rahat oturup oyuncaklara uzanan, emekleme pozisyonuna geçip popişi kaldıramayan kocaman bir bebek. bu esnada su çiçeği çıkardığı için biraz gerileme yaşadı.
hala ge ve gii gibi heceler eeeehhh diye bağırmalar dışında konuşmuyor, ha bu arada anne diyor artık. ama dede baba gibi heceler gelmedi henüz.
sabahları bay bay yapıyor, sevilince ya da tekerleme söylenince çok mutlu oluyor, çocuklarla oynamaya bayılıyor. birine gidip diğerine cilve yapmak gibi oyunları var artık ve fakat kucaktan inmiyor, yanındaki kişinin (ben ya da bakıcı teyzesi) odadan çıkmasına tahammülü yok, yanından ayrılınca bağıra bağıra ağlıyor.
hala diş çıkarmadı, saçları da çıkmadı keltoş prensesim işte.
 sabah 5.30-6 civarında uyanıyor ve en zorlayıcı kısım bu gece ise bazen sık bazen hiç uyanmıyor. yeme düzenimiz hastalık nedeniyle bozuldu biraz. sadece bir öğün yiyor, ikinci öğünü çok acıkmamışsa yemiyor ve en kötüsü ben evdeyken sadece emmek istiyor, hafta sonları sadece anne sütü alıyor yani. kahvaltıda tam yumurtaya geçmedik hala ama bizim yediklerimizden tattırıyorum artık. geçen gün bir çay kaşığı kısır verdim mesela çok sevdi. bugün yaprak sarma yedi bir tane. yavaş yavaş normal yemeklere geçmeye başlayacağım.omlet ve krep seviyor bizimkinin ucundan az veriyorum. yani alerji yapıp yapmadığını kontrol ederek vereceğim her şeyi artık.
iki küpü üst üste koyabiliyor, sesli oyuncakların ilgili düğmelerine basıp şarkı çalıyor, geçirmeli oyuncakları çıkarabiliyor ama geri takamıyor. aynı oyuncaklardan sıkılıp farklılarını arıyor. ablasıyla top oynamaya bayılıyor.
işte bir ay daha böyle geçip gidiyor:) ben yoruluyorum ama kızların gülüşüne değiyor:)

geçip giden zamanları bir yerlerde bulsam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder