4 Ekim 2013 Cuma

evde zeytin yapımı

günlerden sonra hazırlayabiliyorum zeytinler yazısını,

görümceme gelen hediye zeytini nasıl tatlandıracaklarını bilemeyince verin dedim ben yaparım, annem eskiden yapardı, ondan öğrenirim. kolaymış zeytin yapmak, sadece uzun zaman aldığı için sabır gerekiyor:), anneciğim tarif etti, hatırlamadığı siyah zeytin tekniğini kuzenime (kendisinin zeytinliği var) sorduk. sonuçta evde zeytin yaptım.


Zeytinleri yeşil ve siyahlaşmış olanlar olarak iki gruba ayırdık önce


sonra tek tek kırdık. bunun için et tokacını kullandık ama taşla da kırılabilir, çizilen zeytin ise farklıymış. sonra kırdığımız zeytini suya koydum. ilk hafta suyunu her gün değiştirerek, ikinci haftadan sonra ise iki-üç günde değiştirerek 3 hafta boyunca acı tadının geçmesi için beklettim. suda bekletme işlemini yeşil zeytinler için yaptım, siyah zeytini ise bol miktardaki kaya tuzu ile bir kavanoza koydum ve her gün hızla çırpar gibi çalkaladım. bu esnada siyah zeytinin acı suyu dibine birikiyor bu suyu da her gün boşalttım, bir ay sonunda siyah zeytinde tatlanmıştı.


tatlanan zeytinlerden siyah zeytini limon suyu ve zeytin yağı ile kavanoza doldurdum. 4-5 limon suyu ve bir bardak kadar zeytin yağı koydum, yani tanelerin hepsi yağ içinde değil.


yeşil zeytini ise 2-3 limon suyu-3 avuç kaya tuzu ile hazırladığım salamura suyunda saklıyorum. buz dolabında daha uzun süre dayanıyor. dışarıda bekletilecekse turşu tozu diye satılan bakterilerin üremesini önleyen ve küflenmeyi önleyen sodyum benzoat koymakta fayda var (1/2 çay kaşığı), bu madde metabolize olmaz ve bakteriyel gelişimi önlediği için küflenmeyi geciktirir. ama kullanıp kullanmamak tamamen tercih meselesi. 

zor değil ama zaman alıcı, afiyetle ve sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder