17 Temmuz 2014 Perşembe

uzaktan aşk-amin maalouf

amin maalouf çok sevdiğim, okumaktan zevk aldığım yazarların başında gelir. geçen sene külliyatını aldım ancak yavaş yavaş okuyorum. bazı kitaplarını çok çok sevdim, bazılarının benim için okunması sıkıcı olduğu için zordu.

uzaktan aşk bir liberetto, liberetto neymiş diyenlere operalar için yazılmış tiyatro oyunu imiş. bu kitabı da pinuccia'nın 2014 yaz okuma şenliğinde 18. kategori: bir tiyatro oyunu için okudum. ve roman okumayı daha çok sevdiğimi anladım. tiyatro oyunlarını izlemek daha zevkli. hayalimde dekoru canlandırmayı başaramadım ve vurucu cümleleri pek çok olsa da okurken sıkıldım.

uzaktan aşk yapı kredi yayınlarından çıkmış, 76 sayfa, bir prensin gezginin anlattığı hayali bir kadına aşkını ve bu aşk uğruna çıktığı yolculukta ölümünü anlatıyor. aslında bizlerinde çevremizde var olanlarla yetinmeyip uzakta olana ya da ulaşamayacağımıza duyduğumuz özlem ve buna ulaşmak uğruna ömrümüzü harcadığımız gerçeğini kısacık bir öykü ile öylesine güzel anlatmış ki yazar bu roman olsaydı ben çok beğenirdim. ancak tiyatro oyunlarını izlemek çok daha eğlenceli.
sevgiyle ve kitapla:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder