8 Haziran 2013 Cumartesi

nasıl bir ülke istiyorum?


  • demokrasinin gerçekten uygulandığı-işlediği bir ülke istiyorum. mesela şehir ortasındaki parkta ağaçlar sökülüp yerine araç park yeri yapılacaksa buna evet veya hayır deme hakkımın olmasını istiyorum.
  • yayalara yol verilmesini ve bunun garip karşılanmamasını istiyorum.
  • bebeğimin pusetiyle korku yaşamadan kolaylıkla yürüyebileceğim kaldırımlar ve güvenle dinlenebileceğim parklar istiyorum.
  • ne yapacağıma kendim karar vermek istiyorum.
  • hiç kimsenin kılık kıyafet veya düşünceleriyle yargılanmamasını istiyorum. bu konuyla ilgili olarak kişilerin kafalarındaki önyargıların kırılmasını istiyorum
  • çocuklarımın tıpkı benim çocukluğumdaki gibi komşudan su isteyebilmesini, birinin kapımızı çalıp ya çok zor durumdayım tuvaleti kullanabilir miyim dediğinde korkmamayı istiyorum.
  • çocuklarımın doğru düzgün eğitim almasını istiyorum.
  • eşit vatandaş olduğumu hissetmek istiyorum.
  • çocuğumla konuşurken ona tepeden bakmayıp yanına eğiliyorsam bana da devletimin tepeden bakmamasını istiyorum.
  • doğru düzgün adalet-hak-hukuk çerçevesinde yönetilen bir ülkede yaşamak istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder