15 Ocak 2014 Çarşamba

hanımın çiftliği-vukuat var-orhan kemal

uzun zamandır okumayı düşündüğüm bir kitaptı ve yazar ayları kapsamında aralık ayı yazarı olarak orhan kemal seçildiğinde okumaya karar vermiştim. ancak kitapyurdu sağolsun 19 kasımda verdiğim siparişi ancak 19 aralıkta teslim etti ve ben kitabı okuyamadım. ocak ayında ise hem orhan kemal hem de fakir baykurt okumaya niyetleniyorum.

çok garip bir durum var güzel ülkemde, kitabı yıllarca dursa okumak kimsenin aklına gelmiyor, dizisi çekilince oradan yorum yapıyor. ekşisözlükte hanımın çiftliği ile ilgili neler yazılmış diye bir bakayım dedim. dizinin çekileceği zamana kadar ancak 10 giriş varken, dizi çekileceği haberleri ile birlikte 45 sayfa giriş yazılmış. en entellektüel geçinenlerimiz bile aslında tıpkı mızaffer bey gibi sadece ezberledikleri metinleri tekrar tekrar söylüyorlar.

bu yazıyı serinin birinci kitabı vukuat var'ı bitirdikten sonra yazıyorum. ve tek kelimeyle orhan kemal'e hayran oldum. muhteşem bir yazı dili, betimlenen herşey gözümün önünde canlandı, hatta bazı yerlerde karakterlerin nefes alışları, mimikleri bile. son derece akıcı ve heyecanla okunan bir kitap, çok çok beğendim. hekese tavsiye ederim okuması için.

2014 yılında her hafta bir kitap okumak için verdiğim sözün ilk kitabı, serinin kalanını okumak için gerçekten sabırsızlanıyorum. bir de ilginç olan şu ki kitap bir film gibi akıyor, bu kitabı hakkıyla film-dizi yapamayanlar utansın.

sevgiyle :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder