28 Ocak 2014 Salı

cehennem-dan brown

pinuccia'nın kış okuma şenliğinde altın kitaplar yayın evine ait bir kitap kategorisine okudum bu kitabı. okumak ya da okumamak konusunda kararsızdım, bari bu olsun aradan çıksın dedim. ama okuduğuma çok memnun olmadım. kendimi tebrik ediyorum bu arada ocak ayı içinde 4 kitap okudum. uzun zaman sonra yeniden hız ve konsantrasyon kazanabilmiş olmak çok güzel doğrusu.

gelelim cehennem kitabını neden beğenmediğime. bence dan brown'ın elinde matematiksel bir kitap kurgusu var. buraya şunu koyayım, şurası böyle olsun, sonuç kısmı mutlaka hollywood filmi gibi olsun, her şey bir anda çözülsün, hep gizli kapaklı bir şeyler olsun falan işte. tahminimce aşkı memnu'da bu kadar sır yoktu :p

kitapları bol miktarda sembolik öğeler ve ihtişamlı sanat eserleri ile süslemese kurgusunda bir b.k olmadığını anlayacağız ama ya roma, ya floransa olmadı washington, araya illuminati veya dante serpiştirelim. ohh suyundan da. ilk olarak bundan yaklaşık 10 yıl önce da vinci şifresini okuduğumda çok etkilenmiştim. ancak şimdi okuduğumda dan brown kitapları benim için fazla doyurucu olmayan, güncel olduğu için okunan biraz seyahat kitabı olmaya başladı. tabi bu yorumumda hanımın çiftliği üçlemesinin üzerine okumuş olmamın ne kadar etkisi var bilmiyorum. çünkü hala hanımın çiftliğinin özellikle vukuat var kitabının etkisinden kurtulamadım.

şu an Haruki murakami'nin imkansızın şarkısı kitabını okumaktayım, hiç okumadığım japon edebiyatını biraz olsun tanımak için.

sevgiyle ve kitapla :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder