23 Şubat 2014 Pazar

karadutlu kek,

bu sene sevgilinin ablasının bahçesindeki kara dut ağacı çok fazla mevye verdi ve bu meyveyi kuruttular. eh bizimde payımıza düştü biraz:). bazen kızlara veriyorum yemeleri için ama elleri dudakları daha kötüsü kıyafetleri ve eşyalar boyanınca vazgeçtim.

geçenlerde annemin bir arkadaşı dut kurusu koyduğu bir kurabiye yapmış, annem ballandıra ballandıra anlattı, ben de ilk fırsatta denemek üzere aklımın bir köşesine yazdım. bugün ise kızımın beslenmesi için kek yaparken aklıma geldi, kuru meyve koysam nasıl olur diye, valla bence güzel oldu.

malzeme:
1 su brd kuru karadut (robotta çektim)
1 su brd çekilmiş ceviz
1 su brd. süt-yoğurt kaymağı karışımı
3 yumurta
1/2 su brd toz şeker
2 su brd un
1 pk kabartma tozu ve vanilya

malzemeyi kek hamuru yaptım. bu noktada el-göz kararıma güveniyorum. 180 derecede 30 dk pişirdim, fırını kapattıktan sonra beş dakika sıcak fırında tuttum. artık kakao kullanmam ben. renk kakaolu kek gibi oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder