21 Haziran 2014 Cumartesi

aşk-ı memnu

yıllar önce kitabını okumuştum ama hatırlamıyordum. dizisi yayınlandığında ise doktoranın en civcivli zamanlarıydı ve ben tv izlemeyi bırakın duş alacak vakti zor buluyordum.

hala vakit bulamıyormuşum, yukarıdaki cümleyi yazalı sanırım 4-5 gün geçti ancak fırsat buldum konuya dönmeye :)

evet nerde kalmışım, aşkı memnuyu izlemeye vakit bulamadığımda. 2 yıl boyunca annem izlerken odaya girdiysem gördüm dizisini, gereksiz uzunluğu nedeniyle neyse benim işim var zaten dedim hep. son bölümünün yayınlandığı 24 haziran günü doktora savunma sınavım vardı ve ben günler-yıllar sonra hiç bir şey yapmadan tv izleyeceğim dedim. oturdum aşkı memnu'nun son bölümünü izledim, ekşi sözlük eşliğinde. çok uzundu,i bihterin kıyafetleri çok güzeldi, kıvanç çok yakışıklıydı derken bihter intihar etti ve beni o zaman üzmüş olan o cümleyi sarf etti, nihal bir nefeste soluverecek çiçek, peki bihter?

bu tarihten yaklaşık 2 yıl sonra küçük börtü doğduğunda evde oturuken gündüz kuşağında tekrar izledim diziyi, bihter ve tabi ki firdevs hanımın kıyafetlerine bayıldım, çetin özder mi,ydi neydi o adamın 132 parça zenginlik seti karşısında ağzım açık kaldı. ama ençok merak ettiğim kitapla ne kadar bağlantı kaldığı idi. çünkü okuduğumla çok alaka kuramamıştım ozaman için.

gel zaman git zaman diziyi izlememin üzerinden yaklaşık 2 yıl geçti ve pinuccianın geçen kış yaptığı okuma şenliğinde bir türk klasiği olarak aşkı memnuyu okumaya karar verdim. verdim vermesine ama hayat siz planlar yaparken başınız gelenlerdir diye boşuna dememişler kitabı bitirmek ta bu zamanı buldu. şimdi kitapla ve diziyle bağlantısıyla ilgili yorumumdur efendim:

arkadaşımdan aldığım epey eski bir baskı idi dolayısıyla bazı yerlerde okurken zorlandım (türkün türkçe ile imtihanı, dilimiz ne çok değişmiş :( ). kitapta nihal ve onun hezeyanları çok ön planda. diğer taraftan bihter ve behlül aşkı bu kadar uzatılmıyor. behlül ise kitapta çok daha ımmm nasıl desem pislik bir karakter. adnan bey kitapta daha saf. bülent daha küçük, firdevs hanım her yerde şirret. hizmetçiler nihali korumayı düşünmüyor, madamolisse deniz daha sert falan filan. ama yine aklımda kalan nihal bir nefeste soluverecek çiçek cümlesi oldu. bihterin intiharına ise her zaman çok üzüldüm. behlül kaçtı gitti olan güzelim kıza oldu. bu arada kitap dönemin süs ve sefa düşkünlüğünü çok iyi anlatmış bence. zaten bizim adam olmama nedenimiz galiba bu sefa, süs, gösteriş düşkünlüğü.

sevdim ben bu kitabı ve kesinlikle mutlaka okunması gereken bir kitap. dizi ise gerçek ruhunu korumuş ve iyi bir uyarlama olmuş meğerse.

sevgiyel ve kitapla :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder