2 Mart 2012 Cuma

malhıta çorbası

merhaba,
bugün yöresel bir çorba olan malhıta çorbasını paylaşmak istiyorum. malhıta çorbası annemden öğrendiğim en güzel çorbalardan birisi. kırmızı mercimek ve dövme(aşurelik buğday veya yarma, Antep'te dövme deniyor) ile yapılan son derce lezzetli, besleyici ve doyurucu. gelelim yapılışına;

ben genellikle bir paket dövme aldığımda hepsini haşlayıp sonra kullanılmak üzere küçük paketler halinde buzlukta saklıyorum. bir kilo dövmeden yaklaşık 5-6 paket çıkıyor. bu paketleri kullanmak kolay oluyor. ihtiyacıma göre bir paket ya da 2 paket kullanabiliyorum. malhıta çorbasını yaparken büyük bir çay bardağı kırmızı mercimek, bir küçük paket haşlanmış dövme, bir tatlı kaşığı salça, bir çay kaşığı tane kimyonu düdüklü tencerede 20 dakika pişirdikten sonra üzerine yağda kızdırılmış kırmızı biber döküyorum. işte çorbam hazır. özellikle çocuklar için son derece besleyici ve doyurucu. afiyet olsun

malzemeleri tekrar yazayım, karışık oldu galiba:)

 1 büyük çay bardağı kırmızı mercimek
200 gram kadar haşlanmış dövme(yarma)
1 tatlı kaşığı biber-domates salçası
1 çay kaşığı tane kimyon
tuz
üzerine yağ-kırmızı biber


Resim pek güzel olmadı, çorbanın taneleri belli olsun diye uğraştım ama pek başaramadım.
sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder