8 Mart 2012 Perşembe

Dünya Kadınlar Günü

kadına şiddet diye bir şeyin var olmayacağı, çünkü bunun insana şiddet olarak tanımlanacağı, pozitif ayrımcılığa ihtiyaç duymayacağımız, çünkü eşit insanlar arasında pozitif-negatif-nötr ayrımcılığın olmayacağı bir dünyada kadınlar günü kutlamak ya da böyle bir dünyada böyle bir vurguya ihtiyaç olmayacağı için kutlamamak dileğiyle, kadınlar günün(m)üz kutlu olsun...

kadına şiddet haberlerine sinir oluyorum. çünkü kadını insan olarak değil nesne ya da şey olarak görmenin en önemli kanıtı gibi geliyor bana. niye bir erkek diğerlerinden dayak yediğinde ya da öldürüldüğünde erkeğe şiddet diye bir tanımlama yapılmıyor. kadını hala insan olarak görmediğimizin en önemli kanıtı bence. önce kadın değil önce insan olmak istiyorum.

bir diğer konu ise pozitif ayrımcılık gibi saçma bir laf. kadının aşağı görüldüğünün en önemli kanıtlarından birisi de budur. nasıl yani beni aşağıda gördüğün için mi bana pozitif ayrımcılık uygulayarak beni kendi seviyene mi çıkarıyorsun. bunu diline dolamış kadınlara ise inanamıyorum. kendini aşağı görmek bana göre pozitif ayrımcılık talep etmek. eşit insanlar arasında pozitif ayrıma gerek olmaz ki.

insan olduğumun kabul edildiği bir dünyada yaşamak dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder