24 Mart 2012 Cumartesi

Eşime Kazak

eşimden sevgilim diye bahsetmeyi daha çok severim, daha yakın hissettiriyor. en son nişanlıyken bir atkı örmüştüm sevgilime, bir kez de evlendikten sonra kazak örmeye çalıştım ama ebruli ipte çizgiler umduğum gibi çıkmayıp denk getirmek zor olunca yarım bıraktım. bana bişey örmüyorsun hep kendine ve elanur'a (kızım) örüyorsun diye o kadar çok söyledi ki sevgilime bir kazak örmek farz oldu. aynı zamanda da baya zor oldu. çünkü erkekler için örgü örmek, yakayı, kolevlerini düzgün yapmak oldukça zor. zaten ilk yaptığımda kollar uzun, kolevleri pot ve omuzlar apoletli olmuştu. söküp düzelttim. birde tehdit savurdum bunu giymezsen sana bir daha birşey örmeyeceğim diye. aldığım cevap ise sen bana bi tane atkı örsene oldu. yani kazak beğenilmedi ki kendisiyle yaklaşık 3 ay uğraştım. önce resmi sonra yapılışı  sonra da şablonu geliyor. azzz sonnraaa...



ipimin rengi mavimsi gri, nako almıştım ama numarasını kaybetmişim. kazağın modelini ise küçük hanımın ön sayfasını yırttığı bir örgü dergisinden çıkardım.

kazağın lastiklerini bir düz-bir ters 30 sıra düz lastik yaptım. bundan sonra ise modelini uyguladım. modelde ilmek sırası 3 ters-1 boş ilmek-1 ters-1düz-1 ters- 1 boş ilmek-3 ters- 2düz-2 ters- 2 düz şeklinde devam ediyor. 2 düzden sonra tekrar 3 ters ile model başına dönülüyor. kazağın yana gelen kısımlarında 3 ters ile bitmek gerekiyor. ben en kenarlara dikiş payı olması için ikişer düz ilmek koydum. bu şekilde model konulduktan sonra dönüş yapılan sırada boş alınan ilmekleri tersinden ördüm ve resimde gördüğünüz direkler oluştu. boş ilmeklerin arasındaki tersleri düz, düzü ise ters olarak ördüm, yani oradaki üç ilmeğe pirinç uygulamış oldum. 2 ters-2 düz- 2 ters olan seriyi ise geldiği gibi ördüm ve 12 sırada bir kez saç örgüsü olarak kıvırdım. umarım anlatım düzgün olmuştur, birde renkli şablon yaptım. işte burada,


kolevi kesimlerini yaparken arkayı 4-3-2-1 sırasıyla, önü ise 5-4-3-2-1 sırasıyla kestim. önde 4-3-2-1 yapınca potluk yaptı çünkü. yakasını ise hafif dik duracak bisiklet yani yuvarlak yaka şeklinde kestim. yakayı ayrıca 100 ilmek örüp, ilmek dikişi ile yani ilmekleri tek tek dikerek yaptım. kolları da 4-3-2-1-1 şeklinde her sırada bir ilmek keserek devam ettim, böylece yuvarlak kol kesimi oldu. uygun boya gelince kalan ilmekleri tek seferde kestim.

kazağın ön ve arkasını 106 ilmek başladım. kolları 54 ilmek başladım model koyarken 2 şer ilmek artırdım ve her sırada bir sağ bir soldan ikişer ilmek artırdım. kesim yerleri ve yaklaşık kaç saç örgüsü olduğunu şimdi unuttum. daha sonra sayar yazarım, böylece tüm sayılar netleşir.

sevgiyle:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder