29 Mart 2012 Perşembe

Firik pilavı,

annemin lezzetinden hasretle bahsettiği, ah ne güzel olurdu dediği bir şeydi firik benim için çocukluğumdan itibaren. kokusunu, tadını, görünümünü çok merak ederdim. bu sene teyzem bulmuş, birazda anneme vermiş. ben de böylece görmüş oldum. efendim firik iri bulgurun daha yanık görüneni, ben hep yeşil hayal ederdim oysa ki. kokusu hafif dibi tutmuş bulgur pilavı gibi, hafif bir yanık kokusu var. tadı ise muhteşemmm.
teyzem bire bir ölçülerle bulgur pilavı gibi pişirmiş ama ben internette biraz araştırdım, pek çok tarif okudum ve anneme anlattım. annem de biraz kendince değiştirerek uyguladı. ama sanırım en güzel tarif http://www.gaziantep.net/mutfak/ adresinde bulduğum. gerçi biz biraz daha farklı yaptık.

önce malzemeler tabi ki:
1 su bardağı firik buğdayı
1 su bardağı kalın bulgur
1 su bardağı nohut
tam miktarı bilmemekle birlikte 400 gram kadar kuşbaşı et (bizim kullandığımız dana idi)
2 su bardağı et suyu
2 su bardağı su
1 kaşık biber-domates salçası


gelelim yapılışına, eti haşladık ve suyunu süzdük. iki bardak et suyu ile iki bardak suyu tencerede kaynamaya bıraktık. su kaynayınca biraz tuz ilavesiyle firik-bulgur karışımını bu suya ekledik. firik-bulgur karışımı biraz pişince buzlukta her daim hazır bulunan haşlanmış nohutu ekledik. pilav pişerken bir tavada haşlanmış eti biraz yağda salça ile beraber hafifçe kavurduk. pilav piştiğinde eti pilavla harmanladık ve afiyetle yedik. bize biraz ağır geldiği için suyun tamamını et suyu koymadık. ben bundan sonra her yerde firik aramaya başlarım, çünkü yediğim en güzel pilavlardan biri oldu.

tadınız tattırınız. afiyet olsun
sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder