1 Mart 2012 Perşembe

İrmik Helvası

kendi uydurduğum bir irmik helvası tarifi. annemde üç farklı tarif var ancak hiçbirisinde istediğim tadı alamadım bugüne kadar. hafta sonunda bari kendi tarifimi uydurayım, olursa olur olmazsa ne yapalım dedim ve irmiği tavaya döktüm. sonuç fena olmadı. şimdi ölçüleri ve tarifiyle karşınızda irmik helvası:)


Ölçüler: 
1 su bardağı irmik
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
50 gram kadar tereyağ


yapılışı ise: 
irmiği  yarım bardak şeker ve tereyağını da  tavaya koyduktan sonra harlı ateşte kavurmaya başladım. benim püf noktam, tereyağı erimeden irmiği koydum ve şekerin yarısını irmikle birlikte kavurdum (bugüne kadar hiç bir tarifte rastlamadım). böylece şeker ısıyla birlikte karamel tadı verdi, tereyağında da yanık kokusu olmadı. ben irmiğin koyu renkte kavrulmuşunu seviyorum. açık renkli helvanın tadı çok lapa geliyor. irmik kavrulurken su ve süt karışımına kalan yarım bardak şekeri koydum ve kaynama noktasına gelene kadar ısıttım. kavrulan irmiğin üstüne sıcak süt-su karışımını yavaş yavaş döktüm ve irmik tamamını çekene kadar kavurmaya devam ettim. burada bir püf noktası daha, sütü koyunca irmiğin rengi bir ton açılıyor. helvayı birazcık demlendirdikten sonra sıcakken çiçek kalıpla şekillendirip hindistan cevizi ile süsledim. bu kadar ölçüden 4-5 kişilik helva çıkıyor.


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder