19 Mart 2013 Salı

3-2-1 poğaçası

misafirlerim için yaptığım ikinci yeni tarifim ise 3-2-1 poğaçası oldu. pek çok yerde tarifini bulabilirsiniz.
piştiğinde çöldeki kum tepelerine benziyor. mayalı hamur gibi pofidik ama lezzeti kıtır kıtır. bu kadar kabartma tozu acıtır diye düşünmeyin çünkü tarifteki yoğurt lezzeti katlıyor.

malzeme:
3 pk. kabartma tozu
2 su brd. yoğurt
1 su brd sıvıyağ
1 çay kaş tuz
aldığı kadar un (normal poğaça hamuru sertliğinde yaptım ben)
galeta unu

yukarıdaki malzemeler ile hamur yapılır. içine arzu ettiğiniz herhangi bir iç malzeme koyabilirsiniz ben böcük zeytinli seviyor diye dilim yeşil zeytin koydum. yuvarlak poğaça gibi yaptıktan sonra üzerinni kum gibi olması için galeta ununa batırdım ve 180 derecede 20 dk pişirdim.


afiyet olsun, sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder