7 Mart 2013 Perşembe

portakal reçeli,

portakal reçelini, aslında bergamot reçelini çok severim. ancak yaşadığımız yer niğde olunca bergamot-turunç bulamıyoruz haliyle. ama ben portakal kabuğu ve portakalın kendisinden reçel yapıyorum her sene. evdekiler sevmiyor ve genellikle sadece ben yiyorum ama bir tane portakalla bile olsa yapıyorum reçelimi.

malzeme:
2 adet portakal
1 su brd. şeker
1-2 tane limon tuzu

önce portakalı soyuyoruz ve kabuğun içindeki beyaz kısımları çıkarıyoruz, ince uzun dilimler yapıyoruz. bu dilimleri 12 saatte suyunu değiştirerek 2 veya üç gün suda bekletiyoruz. bu işlemin amacı portakal kabuğunun acısının gitmesini sağlamak. acılık gittikten sonra kabukları haşlıyoruz ve bu suyu döküyoruz. burada portakalın kabuğunu kullandığımızda meyvesini yedik. portakal kabukları hazır olduktan sonra 1-2- portakalın kabuklarını soyup, portakalı küp doğruyoruz ve bir bardak su ile reçel gibi pişiriyoruz. pişme esnasında acısını çıkarttığımız kabukları da reçele katıyoruz ve 45 dakika kaynatıyoruz. reçel piştikten sonra içine 1-2 tane limon tuzu atıyoruz, afiyetle yiyoruz.


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder