1 Mart 2013 Cuma

bebeğin 8. ayı

evet benim küçük börtücüğüm büyüdü 8 aylık kocaman bir bebek oldu. hatta bugün kanepeden bile düştü. bir anlığına mutfağa gittim, bir ağlama sesi ile börtümü yerde otururken buldum. sadece popo üstü düşmüş, çok canı yanmamış ki çok ağlamadı. buradan da şunu anlıyoruz ki bebeklerin motor becerileri 8. ayda çok hızlı gelişiyor, daha geçen hafta bıraktığım yerde kalan bebeğim bu hafta kanepeden düşecek kadar hareketli. bu nedenle yere pike serip oyuncakları da çevresine döküp yere oturtuyorum artık. popo üstü halı üzerinde geziyor, emeklemeyi başaramadı ama geri geri gidiyor. göbüşü az da olsa kaldırıyor. almak istediği bir oyuncağa uzanıyor. sağ eliyle gel gel yapıyor bu esnada geeh geeh diyor, yani ilk resmi kelimesi gel oldu kızımın, bi de tavuk çağırır gibi söylemese süper olcak ama neyse. bugün ise gidenin arkasından bay bay yapmayı öğrendiğini fark ettim. artık küçük bebeğim aylardır öğrendiklerini göstermeye başladı:) bir de tabi gücünün yettiğince bağırması var ki evlere şenlik. ses kontrolü sağlamaya çalışıyor öğreniyor diye sabrediyoruz bakalım. fotoğraf makinesini fark etti. makineyi görünce dönüp gülüyor, baya baya poz veriyor yani.

yeme düzeni ise garip, ben evdeyken yemek yemiyor ve sadece emmek istiyor, ben evde yokken ise kahvaltı ve çorba yiyor. artık parçalı yemeye başladı. kahvaltıda çeyrek yumurta sarısı veriyoruz yarım yumurta alerji yaptı çünkü. yumurtayı alerjik olduğu için gün aşırı veriyoruz. artık her türlü çorbayı seviyor, tavuklu şehriye ve yoğurt çorbası favorimiz. iki gündür mercimek çorbası deniyoruz ama sanırım pek beğenmedi.

uyku düzenimiz iyi, akşam 8-9 arası uyuyor, gece 3-4 kez emmek için ağlıyor ama uyanmıyor uykuda emzirip yatağına koyuyorum. o uyanmıyor ama olan bana oluyor. gerçi bazı geceler 1 veya 2 kez kalkıyor. sabah uyanma saati ise bir felaket, 6-6.30 arası. ve sabahları çok huysuz oluyor, son günlerde ben işe giderken ağlamaya başladı, benim kucağımdan aldıklarında da ağlıyor. yabancılama başladı yani.

bu ay da bizden haberler bu kadar, güncel haberlerimiz için: http://www.nurturia.com.tr/people/tubavekizlari

sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder