17 Mart 2013 Pazar

midye böreği

annemler ben ortaokuldayken midye böreği yaparlardı saatlerce uğraşarak. hamuru küçük bezeler yapar, açar arasına yağ sürerek rulo yapar buzdolabında dinlendirir yeniden açarlardı falan. baya zahmetliydi yani. ben yazarken yoruldum. ama geçenlerde bir komşum kolay midye böreği yaptım dedi, zaten bloglarda rastladığım bir tarifti, biraz videoları filan izledim ve dün gelen misafirlerim için yaptım. yapılışıyla ilgili pek çok video var, onları izleyince çok kolay oluyor yapılışını tarif etmekten kolay, özellikle yeşilkivinin videosu benim çok işime yaradı. ben annemin değişmez börek ıslatma karışımını kullandım, çıtır çıtır çok lezzetli oluyor.

malzeme
1 kg yufka
1 çay brd. zeytinyağı
1 çay brd. soda

iç harcı olarak peynir- maydanoz
yufkayı dörde bölüyoruz ve videodaki gibi sardım ve 180 derecede pişirdim. geçer not aldı annemin arkadaşları tarafından (kendileri antepli oldukları için lezzet konusunda üst düzeyler).


afiyet olsun sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder