8 Temmuz 2013 Pazartesi

kabak çiçeği dolması,

sabah ezanı vakti toplanan kabak çiçeklerinin dolması pek meşhurdur buralarda. lakin kabak olmayınca çiçeği de olmuyordu. bu sene balkonda deneme amaçlı diktiğim kabak çiçeklerini topladım geçenlerde. dolma içini de hazırladım. pek zormuş doldurmak kabak çiçeklerini. 5 tane toplamıştım, üç tanesini yırtmadan doldurabildim.



dolma içini kendi bildiğiniz gibi hazırlayınız efendim, ya da yakında yayınlarım belki nasıl dolma yaptığımı:) sonra çiçeklerin ortasına az az koyunuz ve biraz sarma sarar gibi kapatınız yaprakları, dolmanın üstünde kısık ateşte pişiriniz. çabucak piştiğini unutmayınız. sonra cacık eşliğinde afiyetle yiyiniz.


sevgiyle:)


1 yorum:

  1. merhabalar ben yağmur, kabak çiçeği dolmasını daha dün ve ilk defa yedim (izmir-urla bademler köyünde) muhteşem bir tadı vardı. Köylü teyzelerimiz yapmıştı. Köy pazarından pişirilmiş olarak satın alıp yedim. Sizin blogda yazıyı görünce paylaşmak istedim. (Pazardan alıp evde yapmayı düşündüm ama sizin ve ordaki teyzelerinde söylediği yapması biraz zor hele ki daha önce yapmadıysan) :)

    YanıtlaSil