16 Temmuz 2013 Salı

mavi tüy, richard bach

  • yaşamımda kendime seçtiğim yol özgür bir yaşamdır. fakat bazen yalnızlık ağır bir kabus gibi çöker, 
  • insan, bir işi yapma konusunda düşüncesini değiştirdiğinde herşeyden istifa edebilir
  • eğer biraz pasif görünüyorsam, bu pasiflik yapımdan ileri geliyor. işi sürdürüp nefret etmektense böylesi daha iyidir.
  • kendisinden kaçmayı gerektirecek kadar büyük hiç bir sorun yoktur.
  • öğrenmek bildiğini açığa çıkarmaktır, yapmak bildiğini kanıtlamaktır.
  • sana hiçbir katkısı olmayacak nitelikte bir sorun yoktur.
  • sana hiçbir dilek verilmemiştir ki onu gerçekleştirecek güç de birlikte verilmemiş olsun. ancak bunu elde etmek için çalışman gerekebilir.
  • sınırların üzerine kafa yorarsan onları benimsemiş olursun
  • başkalarının söylediklerine aldırıp aldırmamalarına önem vermen, mutluluğunun bir başkasına bağlı olduğunu gösterir.
mavi tüy, içinde bir renk adı olduğu için kitap okuma etkinliğine katılma amaçlı okuduğum bir kitaptı, ancak 136 sayfa olduğu için etkinliğe bu kitap ile katılmamaya karar verdim. 

 mavi tüy kişisel gelişim kitapları ve secret tarzı kitapların öncülü ve hikaye ile anlatılmış hali imiş. yıllar önce okumuştum, etkinlik vesilesi ile bir kez daha okumuş oldum. işyerinde sıkıntıya düşüldüğünde destek olabilecek ince cümleler içeriyor, ancak hikaye kurgusunu çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim. basit ve çok hap gibi bir anlatım var ve bu zaman zaman sıkıcı olabiliyor. 

bu kitabı okuyunca en kısa zamanda martı'yı tekrar okumam gerektiğine karar verdim.

sevgiyle ve kitapla:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder