22 Kasım 2013 Cuma

zeytinli puf poğaça,

hamuru kendi bildiğim usul mayaladım, şeklini tombul tariflerde anlatıldığı üzere yaptım. oradaki kadar güzel olmadı ama pufidik, yumuş yumuş bir poğaça oldu. 

malzeme:
2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
1 su brd ılık su
1 su brd süt-zeytinyağı karışımı
1.5 tatlı kaşığı kuru maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
tereyağ
içine istediğiniz herhangi bir şey

mayayı ılık su ve şeker ile aktifleştirdikten sonra tüm malzemeler ile hamur yaptım. hamur mayalanınca cevizden biraz büyük parçalara ayırdım ve her bir parçayı fincan tabağı boyutunda açtım. sonra arasına tereyağ sürdüm ve üçer üçer grupladım. her bir grubu tekrar büyüterek açtım. rulo yaptım ve 2 cm eninde kestim, elimle bu parçaları biraz yaydım ve dilim zeytin ile poğaça şekli yaptım. üzerine yumurta sarısı sürüp pişirdim. afiyetle yedik:)


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder