30 Ekim 2012 Salı

bayram telaşı ve iç sucuk yapımı

öncelikle kurban bayramı ve bence en önemli bayramımız olan cumhuriyet bayramı kutlu olsun (bu konudaki fikirlerimi ayrıca paylaşacağım).

kurban bayramı zor, işi çok. 4 günlük bayramın üç gününde et ile uğraşarak, yıllık et kotamı doldurdum. kuşbaşı, kıymayı dolaba koyup etin yağlı kısımlarından da sucuk içi yaptım.

sucuk için 15 kilo kadar yağlı ete 3 kilo kadar kuyruk yağı ekledik. 1200 gram hazır sucuk baharatı, 1650 gr sarımsak ve 350 gram tuz ekledik. yani aslında bir kilo sucuğa 60 gram sucuk baharatı, 75 gram sarımsak, 100 gram tuz eklemiş oldum.


et oldukça yağlı, bu sucuğun yumuşak olmasını sağlıyor. üstte görülen turuncu toz sucuk baharatı, içinde kimyon, karabiber, toz kırmızı biber, yenibahar var. ben sucuk baharatını hazır almayı tercih ediyorum. kendi hazırladığımda oranları tam tutturamıyorum. tuzunu ise %1.5-2 olacak şekilde ayarlıyorum. 

et ve baharatları koyduktan sonra bir tur yoğurup, yaklaşık 4 saat dinlendirdikten sonra bir tur daha yoğurduk. sonra bir gece balkonda dinlendirip buzdolabı poşetleriyle 200 gram kadar olacak şekilde paketleyip derin dondurucuya kaldırdık. bu işlerde yardımlarından ötürü sevgili kişisine sonsuz teşekkürler.

sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder