13 Ekim 2012 Cumartesi

karamel soslu havuçlu kek,

nedir bu karamel takıntısı bugünlerde bilmiyorum. karameli çok severim, ama yapmayı bilmiyordum. ufukmutfakta.com'da tarifi görünce denemeliyim diye düşündüm ve bugün denedim.evde bebek olunca başından ayrılmamak gereken tarifleri tek başınayken denemek imkansızmış, bugün bunu anladım. tam karamel sos kıvama gelmek üzereyken börtücük ağladı ve sosum katılaşmaya başladı . görüntü olarak tam bir fiyasko olsa da gayet lezzetli bir kek oldu. görüntü olarak fiyasko olmasının ikinci nedeni ise kekin kalıptan ayrılmamak için çabalamasıydı. yani sonuçta kekin tabanı kalıpta kaldı, sos pütürlü oldu. ama her şeye rağmen lezzet super.

malzeme:
4 yumurta
1.5 su brd. şeker
1/2 su brd. erimiş tereyağ
1/2 su brd. zeytinyağ
1/2 su brd. çok ince dövülmüş fındık
1/2 su brd. iri ceviz (ben hepsini ceviz kullandım)
4 orta boy havuç
1 orta boy elma
2.5 su brd. un
1 pk kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın

karamel sos için:
1 çay brd. şeker
1 çay brd. süt

yukarıdaki malzemeler ile kek yapıp 180 derecede 45 dk pişirdim.  kürdan testinden geçen kek soğuduktan sonra karamel sos yapımına başladım. ancak tahmin ettiğimden çok daha zormuş.
karamel sos için şekeri tavaya döktüm. şeker eriyip karamel rengini alana kadar açık ateşte karıştırarak pişirdim. şeker eriyip karamel rengini alınca sütü ekledim. sütü koyunca şeker sertleşiyor. şeker tekrar eriyene kadar karamel sosu karıştırarak pişirmek lazım, ancak benim börtü uyandığı için bu aşama düzgün karıştırılmadı ve pütürlü oldu. bir de sanırım süt miktarını artırmakta fayda var. karamel sos sütü koyunca önce çok köpürüyor ancak şeker eridikçe bu köpürme kayboluyor.



bu tarif bir kez daha denenecek. sanırım o zaman daha düzgün olur. ancak deneme yapılırken evde başka (özellikle börtüyü kısa süre için bile olsa oyalayabilecek) birine ihtiyaç var.

sevgiyle:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder