8 Ocak 2013 Salı

bebe bisküvisi,

çocuklarıma hazır gıdalar yedirmeyi sevmiyorum. böcüğüme bebe bisküvisi yapmamıştım çünkü tarif bilmiyordum. 5 sene sonra internet deryası iyice büyüyünce  ve bende anne-bebek siteleri için vakit bulabilir olunca, börtücük için bu tarifi buldum. kendi hakkımı da yemeyim ama böcüğe de bisküvi yerine her hafta kurabiye kek yaptım 3 yaşına kadar. ne zaman ki bisküvileri keşfetti benim elcağızlarımla yaptıklarıma itibar etmez oldu.

neyse efendim gelelim bebe bisküvisi tarifine.
malzeme:
1 yumurta
1 çay brd. pekmez (üzüm pekmezi kullandım, kayınvalide yapmıştı)
100 gr. eritilmiş tereyağ
10 tepeleme çorba kaşığı un (ben 12 kaşık kadar kullandım)

efendim yukarıdaki malzemelerle bir hamur yapıyoruz, pekmezden dolayı rendi kahverengi oluyor, biraz da sert oldu benimki. sonra böcüğe kalıpla kesmesi için havale ediyoruz. 170 derecede 15 dk kadar pişiriyoruz. işte böyle oluyor.



fakat lakin bu bisküviler hazırlar kadar kolay erimiyor, dolayısıyla bende kendilerini havanda ezip dövüp bu hale getirip kullanıyorum. kendileri hazırlar gibi püre olmuyor pütürlü kalıyor ayrıca.


kahvaltı hazırlarken, 1 tatlı kaşığı bisküvi, yarım portakal suyu, 1 çay kaşığı ev yapımı peynir ve vitaminlerini koyup yediriyorum. pek seviyor börtücük.

sevgiyle ve kolaylıkla:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder