25 Ocak 2013 Cuma

hellimli toplar,

uzun zaman önce yaptığım bir tarif. aslında oktay ustanın programında hellimli esmner ekmek diye bişey izlemiştim, tarifi yazmamıştım netten nasıl olsa bulurum diye ama bulamadım, bende biraz uyduruk bir tarif yaptım.
malzeme:
1 paket tuzu sıcak suda bekletilerek çıkarılmış hellim peyniri, küp şeklinde doğranacak
1 paket yaş maya
2 yumurta, birini sarısı üstüne sürülmek için ayrılacak
1 su brd. süt
1 çay brd. zeytinyağ
dereotu ya da fesleğen
aldığı kadar un (tam buğday unu-beyaz un karışımı)

malzemeler ile yumuşak bir hamur yaptım, peynirin tuzunu da hesaba katarak hamura tuz atmadım. yaklaşık 1.5 saat kadar mayalandırıp, 2 katına çıkmasını bekledim. sonra yuvarlayıp, üstüne yumurta sarısı sürdüm, 180 derecede pişirdim. hellim kıyır kıyır geliyor arada ilginç bir tadı oldu, pasta-ekmek arası.

sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder