21 Şubat 2013 Perşembe

ev pizzası

aslında evde pizza yapılabileceğine inanmazdım bu güne kadar. hatta hiç denememiştim. geçenlerde sevgilini ablası yapmıştı ve aynı tadı vermediğini düşünmüştüm. ama nurlu mutfakta gördüğüm tarifi denemeye karar verdim. ancak hamurun ölçüleri o an elimde yoktu neyse bu seferlik kendi mayalı hamur tarifimle (uyduruk) yapayım dedim, eh güzel oldu galiba. yani severek yedik

malzeme:
hamur için
1 yumurta
biraz peynir altı suyu(yaklaşık 1 su brd kadar)
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kuru maya (instant değil)
aldığı kadar un

üstü için
1 çorba kaş. domates salçası-1 çay brd. su
1 küçük konserve mısır
1 su brd. kaşar rendesi
1/2 su brd. yeşil zeytin
150 gr mantar
biraz kavrulmuş kıyma (alinazikten artmıştı onu kullandım ziyan olmasın diye)
ve istediğiniz tüm malzemeler

yukarıdaki malzemeler ile hamur yaptım ve mayalanması için 45 dakika bekledim. bu sürede hamur yumuşadı ama tam kabarmadı. hamur ele yapışacak kıvamdaydı. hamurun yeterince mayalandığını düşündüğüm için pizzayı yapmaya 45 dakika sonra başladım. hamuru büyük yuvarlak borcama göre el yordamıyla açtım. bunun için bir avuç kadar zeytinyağı kullandım, böylece hamur elime yapışmadı. sonra üzerine sulandırdığım domates salçası sürdüm ve malzemeleri keyfime göre yerleştirdim. en üste kaşar peyniri rendesini serptim. 60 derecede 10 dakika el mayası aldırdım ve sonra 200 derecede 15-20 dakika arası kaşar kızarana kadar pişirdim. afiyetle yedik.


sevgiyle:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder