7 Şubat 2013 Perşembe

patlıcan söğürmesi,

zevkle yenen bir patlıcan yemeği daha. patlıcan söğürmesi ya da söndürmesi. antep'te patlıcandan pek çok çeşit yemek yapılır. salatası, ekşilisi, dolması falanı filanı ama benim en sevdiğim söğürmesidir. ben annemden adını söğürme olarak öğrendim ama söndürme denildiğini de duydum. bol acılı yerken ağzın kulaklara vardığı kulaklardan da ateşin çıktığı bir yemek.

malzeme:
1 kilo közlenmiş patlıcan
3 tane orta boy soğan
acı biber (acısı makbuldür ama kendi damak tadınıza göre koyun)
tuz
üzerine sarımsaklı yoğurt

soğan közlenmiş patlıcan ve acı biberleri az yağla kavuruyoruz, sarımsaklı yoğurtla servis yapıyoruz. ben yazdan közleyip kaldırdığım patlıcanları kullanıyorum, böylece kışında bu lezzetten mahrum kalmıyorum.


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder