25 Mayıs 2012 Cuma

33. haftaya kötü başlangıç, ne yazık ki

bugün doktora gittim. aslında kontrol zamanı değildi ama kendimi iyice kötü hissetmeye başladığım için dayanamadım.  şikayetlerim uyuyamama, nefes darlığı, çarpıntı, aşırı şişlikler, böbreklerde batma ve ağrı, aşırı halsizlik ve yorgunluk, aşırı terleme ya da üşüme gibi hamilelikte hep görülen şikayetler ama benimkiler normalin üstündeydi bence. fakat bunu doktora anlatmak mümkün olması. ultrasonda bakarken bebek büyük, şekerine bakalım dedi ve ileri ultrason incelemesi istedi. nst ve ileri inceleme için sıra aldım. kan verdim. sıramı beklerken doktorun odasının boşaldığını görüp eğer hastalar bittiyse bir şey konuşmak istediğimi söyledim. çünkü ben neredeyse doğuracam ama hala net bir doktorum yok. bu beni rahatsız ediyor. doktora izin zamanını sordum çünkü artık doktor değiştirmek istemiyorum. eğer izne yakında ayrılmayacaksa takiplerimi ona göre yaptırmak istediğimi söyledim. ve biliyorum iş yükünüz çok fazla ama ben kendimi iyi hissetmiyorum, siz ise yüzüme bile bakmadan benim nasıl olduğumu merak etmeden hemen ultrasonda bakayım gitsin modundasınız bu beni rahatsız ediyor dedim. ben doktoru suçlamadığım halde direkt savunmaya geçti ve Amerika'da doktorlar günde beş hasta bakıyor ben yüz demeye başladı. ben yine sizi suçlamıyorum, bu sistemle ilgili dedim, ama ben de bilinçli bir hasta olarak benimle hak ettiğim şekilde ilgilenilmesini bekliyorum dedim. ben okuyan araştıran bir hamileyim dedim ve beni azarlamakla azarlamamak arası bir ses tonuyla çok okumak iyi değil, kafan karışır dedi. halbuki benim demek istediğim annem eklamsi geçirdiği için ve şeker hastası olduğu için (tip 1) bana bu güne kadar hep söylenen şeyi hatırlatmaktı. bu bir risk durumudur.
neyse bu arada hamilelik etkisi, nefes alamama gibi nedenlerle benim sesim titremeye başladı ve doktor beni başından atmak için kardiyoloji ve göğüs hastalıkları uzmanından konsültasyon istedi.dışarı çıktığımda nefes alamadığım için ağlıyordum. bu doktorlara gittiğimde hafif çarpıntım olduğu ve astım başlangıcı bulunduğu anlaşıldı ve göğüs hastalıkları uzmanı inhalasyon ilacı başladı ki nefes alabileyim diye. kardiyolog ise eğer buna rağmen çarpıntım düzelmezse tekrar kontrol etmek istediğini söyledi. çünkü nefes darlığı çarpıntıya, çarpıntı ateş basmaları ve ani üşümelere neden oluyormuş.
pazar günü 24 saatlik idrar toplayıp, tüm sonuçları göstereceğim. bakalım ne diyecek. sonra ben de karar vermeye çalışacağım. bu doktorla devam etmeli miyim etmemeli miyim? çünkü bugün kırıldım, üzüldüm, sinirlendim. küçük bir kentte ya devlet hastanesi ya da iyi olmayan tek özel hastane gibi olmayan seçeneklerden seçim yapmaya çalışıyorum ve iki doktor önerildi, birisi benim doğum  yapacağım tarihlerde izinli diğeri ise bu. özel hastane de ise doktor iyi ama ameliyathane kötü. nasıl bir karar vereceğimi bilmiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder