24 Mayıs 2012 Perşembe

babannuş ya da babagannuş

pek çok farklı tarifi olan ve doğru isminin ne olduğunu bilmediğim ama çok sevdiğim bir patlıcan salatasıdır babannuş. domates koymadan yapıyorum bu salatayı. közlenmiş patlıcan ve kırmızı biber, bol yeşillik (maydanoz, taze soğan, taze sarımsak), kuru soğan, sumak, nar ekşisi ve tabi ki sızma zeytinyağı. bu salataya limon yerine nar ekşisi ve sumak daha çok yakışıyor. yeşil biber koymuyorum. patlıcan ve kırmızı kapya biberi hemen hemen eşit oranda  koyuyorum. bu mevsimde tabiki yazdan közleyip derin dondurucuya attığım patlıcan ve biberi kullanıyorum.
















patlıcan bizim favori sebzelerimizden,karnıyarığı, imam bayıldısı, dolması, salatası, söğürmesi, yemeği, kızartması, turşusu her şeyini çok severim reçelini pek sevemedim sadece. böyle olunca güzden bolca patlıcan alınır, közlenir ve buzluğa atılır. kış boyu salatasız ve söğürmesiz kalınmaz. dolması, karnıyarığı ve kızartması için ise yaz hasretle beklenir.


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder