8 Mayıs 2012 Salı

saygı mı saygısızlık mı?

doğum yapacağım hastaneye karar vermeye çalışıyorum şu sıralar. devlet hastanesinde ameliyathanenin daha iyi olduğunu çok sayıda kişiden duydum, ayrıca kentimizde bir tane özel hastane var fakat hemşireleri damar yolu açmayı bile beceremiyor, doktorumdan çok memnunum ama bu gibi nedenlerle doğumu doğum hastanesinde yapmayı düşünüyorum, bir de büyük böcüğe hamileyken gittiğim doktorum özel hastaneler görüntüde iyi olabilir ancak devlet hastanelerinde hasta bakım hizmeti kötü gibi görünse de daha iyi olur, daha tecrübeli olurlar ve az komplikasyon çıkar filan demişti ankara'dayken.

yukarıda saydığım nedenler dolayısıyla bugün devlet hastanesinde bir doktora gideyim bari dedim. büyük böcükle birlikte girdik hastaneden içeriye, iyi temiz, çok sayıda doktor var. çocuk hastanesi hemen yandaki bina, falan filan. ilk izlenim bir devlet hastanesine göre oldukça iyi gibi ama çok kalabalık. insanlar sonuç göstermek için kapıda bekleşiyor ve kapı açıldığı anda koçbaşıyla saldıracakmış, sanki cephe yarıyormuş gibi kapıya yükleniyor. 15.50 için aldığım randevuda ancak 16.30 gibi doktorun yanına girebildim. görevli bir hemşire ve bir ebe var ve hemen tansiyonum ölçüldü eh bu da iyi, ama doktor da ebe ve hemşire de yorgunluktan pes etmek üzereydi. doktor çok gençti, muhtemelen uzmanlığını yeni almış ama ilgili. fakat tecrübesiz gibi hissettim biraz. gelelim bebişe, efendim kendisi üç hafta önden gitmeyi uygun görmüş ve daha 30+1'de yaklaşık 2200 gr olmuş. bu kısım iyi gibi en azından. ancak doğum hastanesinde başka bir doktora daha gitmeye karar verdim.

gelelim bugün beni asıl kızdıran konuya. doktorun kapısı önünde beklerken yaklaşık 70 yaşlarında bir teyze büyük böcüğümün karnımı öpmesi üzerine kardeşini ben alıcam götürücem dedi. hayda nerden çıktı şimdi bu. ben saygısızlık etmek istemiyorum yaşına hürmeten ama laf mı bu yani, onun bize yaptığı saygısızlık ne olacak. hadi alışmıştım, yok üşütürsün, yok onu yedirme bunu giydirme gibi garip müdahalelere ama beş yaşında bir çocuğun zaten kardeş gelince yaşayacakları ile ilgili korkularını kaşımak niye. çocuğu sevmiş mi oluyor şimdi. böcük korktu tabi bana sarıldı anne sen bizi vermezsin değil mi diye. ben de sesli sesli vermem tabi ki kızım ne seni ne de kardeşini hiç kimseye vermem dedim. teyze bozuldu bu sefer, e teyze ben sana çemkirmemişim kızımı korkuttun diye sana n'oluyo. ne biçim laf bu. laf soktum ama direkt söylemedim diye de kendime kızdım durdum. bekleyenlerden birisi der ki hırkan ne güzelmiş bana ver, yok suluğunu ben kızıma götüreyim (her ikisi de anneanne hediyesi). böyle yapanlara çocuklara abuk subuk davrananlara toptan çemkiresim var anlıma delidir ne yapsa yeridir yazıp. malum onlar çocukları korkutunca bişey yok, biz anne olarak lütfen karışmayın desek suçluyuz aman ne dedim ben diye.

bugün yaşadığım bir başka örnek, sevgilimin teyzesi aradı tam yemek vakti, kızı torununu iki saatliğine bırakıp spora gitmiş. giderken emzirmiş bebek 5.5 aylık daha, anneanne telaşlanmış bu çok ağlıyo doymuyo diye, ya annesi ne zaman gelecek 15 dk sonra, hım peki, eee  ben pirinç unuyla sütle mama yapayım mı, sütü az oluyor. bende biraz bozuldum. sütün yetip yetmediğine doktoru karar verir, bebek kilo aldığı müddetçe süt yetiyordur. giderken emzirmiş, birazdan gelecekmiş, hem inek sütü bir yaşından önce önerilmiyor alerjen olabileceği için, pirinç ununun bebeğe hiç bir faydası yok aksine zararı var, gibi telkinlerimle sanırım onu da bozdum çünkü benden destek alamadı. bari toptan kırılmasın diye eğer çok ağlıyorsa çeyrek elmayı rendeleyip suyunu verebilirsiniz ama çok fazla vermeyin, doyup anneyi ememezse süt azalır dedim.

yani ben anlamıyorum annelere bu kadar müdahale neden. tamam ben çok kuralcı bir anne değilim, şu saatte illa banyo yapmalı, yok yatma saati bir dakika bile gecikmemeli demiyorum, ama böyle yapan bir anneye de karışmıyorum. çünkü her bebek-çocuk farklıdır ve onunla 24 saat yaşayan ve en iyi tanıyan annesi olduğuna göre annenin ve babanın sözünden çıkılmaz, onlar çocuğa ne yapılması ya da yapılmaması gerektiğini en iyi bilir diyorum ve başka annelere karışmıyorum. fikrimi sorana da ben böyle yapmıştım ama senin bebeğini en iyi sen tanıyorsun, daha çok kendi bildiğini yap, hatta anneanne ve babaanneleri hiç dinleme burnunun dikine git diyorum.

bunlar saygısızlık mı??? bence değil, asıl bana yapılan saygısızlık!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder