1 Mayıs 2012 Salı

kalp ve örgü poğaça

işçi bayramı tatil olunca kendimi pastalara verdim bugün. mayalı hamurdan kalp şeklinde ve örgülü poğaçalar, elmalı pasta ve irmikli çilekli tatlı yaptım. ancak elmalı pastayı fırında unutmuşum biraz koyu renkli oldu. onu sonra tekrar yapıcam. ama bugün paylaşmak istediğim mayalı kalp poğaçalar.

önce malzeme:
1 şişe ılık soda
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1 küçük paket yaş maya
aldığı kadar un

içi için istediğiniz herhangi bir harç.

yukarıdaki malzemelerle yumuşakça bir hamur yoğurdum. 1 saat kadar mayalandırdım. bu arada hamur tabi ki 2 katına çıktı.
kalp şekli için: hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar aldım ve oklava ile biraz açtım. sonra açtığım bu parçayı rulo yaptım ve ortadan ikiye uzunlamasına kestim. ancak başında 1.5 cm'lik bir kısmı kesmedim. kesilen kenarları kesmediğim parçanın altına doğru kıvırdım. boşluğa patatesli harç doldurdum. yumurta sarısı-süt karışımı sürdüm ve 180 derce fırında yaklaşık 25 dk pişirdim.
örgü şekli için: hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar aldım ve elimle biraz açtım. hamurun sağında ve solunda bıçakla 4 çizik yaptım.  ortaya patatesli harcı koyup parmak gibi olan parçaları bir sağından bir solundan patatesli harcın üstüne kapattım. üzerine yumurta sarısı-süt sürdüm ve 180 derecede 25 dk kadar pişirdim. işte poğaçalarım.


sevgiyle :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder