6 Haziran 2012 Çarşamba

eve kardeş geldi

hastaneden çıktık pazartesi günü. kardeşimizi getirmedik henüz ama yakındır pek fazla zaman kalmadı. bir yandan bebek eşyalarını hazırlamaya çalışıyorum. bir yandan da kardeş gelince neler yaşarız, böcükle ilgili aksilikler neler olabilir, kıskançlık krizlerini nasıl aşarız gibi konuları araştırıyorum. 

önce hastane macerası. bizim bebiş hızlı büyüyomuş anne karnında, olması gerekenden üç hafta kadar önde, amniyon sıvısı da üst sınırda olduğu için bana bayağı zor oluyor. ayaklarımdaki şişlikler artık şişlik değil bildiğin puding gibi sallanıyor yürürken, üç numara büyüdüğü yetmiyormuş gibi artık ev terliği bile olmuyor. ama en azından şekerimde hiç bir problem olmadığını öğrendik ve idrar yolları enfeksiyonu tedavi oldu, umarım yenilemez. artık kendimi daha iyi hissediyorum.

sonra bebiş için hazırlıklar. elanur'dan kalanları yıkadık, giyilebilecek durumda olanları seçtim. olmayanlar tamamlanacak, ama çarşıya gidecek halim yok. anneme sipariş vericem herşeyi anlaşılan. kadıncağız bana pijama, kıza pijama, hastaneye çay yetiştir derken yorgunluktan öldü, ama işler hala bitmiyor. 

ve kitap: eve kardeş geldi, pedagog Ali Çankırılı'nın yazdığı bir kitap. bu günlerde nasıl davranmam gerektiğini öğrenmek için farklı kitaplar okumaya çalışıyorum. işin aslı bu kitabın kime hitaben yazıldığını pek anlayamadım, çocuğun okuması içinse eğer fazla didaktik, anne babalar içinse fazla çocuksu bir anlatım. belki biz anne babaların çocuk diline uygun olarak anlatabilmemizi hedeflemiştir diyorum. çünkü bir çocuğun anlayamayacağı soyut ifadeler içermekte. kitabın ilk kısmında bir kız çocuğunun kardeşi olursa kıskanmayacağını söylemesi ve sonunda kıskançlığın doğal bir duygu olduğu ve normal karşılandığında sorunların daha kolay aşılacağı hikayeleştirilerek anlatılıyor. yazarın edebi yönü olmadığı için didaktik bir anlatım var. ikinci kısmı ise okumadım ben, aslında pek çoğumuzun bildiği Hz. Yusuf'un hikayesi. 

işte benim için şaşkınlık burada başlıyor. zaten birinci kısımda soyut olan bazı ifadeler iyice soyutlaşıyor. bu nedenle çocuğuma birebir okumayacağım, ama belki bir ipucu bulurum ümidiyle kendime okuyacağım bir kitap eve kardeş geldi. güzel bilgiler bulursam paylaşırım tabi ki.


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder