15 Haziran 2012 Cuma

vişneli elma hoşafı ya da elmalı vişne hoşafı

yaz geldi, havalar sıcak, soğuk içeceklere ve yiyeceklere ihtiyaç duyuyoruz. bu günlerde en sevdiğim şeyler hoşaf ve kompostolar oluyor. tanesini sevmeyenlere ev yapımı meyve suları. elmalar son demlerini yaşarken, vişneler tam yüzünü göstermemişken buzlukta kalan son vişne paketimle yaptığım vişneli elma hoşafı.

bir kilo küp doğranmış elma
bir kilo dondurulmuş vişne,
üç litre su
yarım kilo kadar şeker

önce küp doğranmış elmaları su ile pişiriyorum. elmalar pişince vişneleri atıyorum,vişnelerle bir taşım kaynadıktan sonra şekerini koyuyorum bir taşım daha kaynatıyorum. vişnelerden dolayı kıpkırmızı rengiyle müthiş oluyor. sıcaklarda isteyen tanesiz alıp vişne suyu gibi içiyor, benim gibi meyvesini sevenlerde bayıla bayıla hoşaf olarak tüketiyor.


sevgiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder